dinsdag 12 januari 2010

Schiphol en ICTS


Moet dit niet serieus onderzocht worden door de Nederlandse pers en politiek? Een Israelische firma die de beveiliging in Nederland organiseert? Wie controleert deze firma?


Israeli Firm Responsible for Amsterdam Airport Security Where Terrorist Boarded Aircraft


tsa1.jpgAn Israeli firm is responsible for security inspections in the airport in Schiphol, Holland, the airport where Umar Farouk Abdulmutallab boarded the Airbus 330 heading for Detroit (USA). The Israeli company, ICTS, is reportedly one of the leaders in security, & operates in Amsterdam and a number of other European countries.

ICTS was established in 1982 and today employs 11,000 security personnel in 22 countries. Many airports and airlines seek the Israeli expertise and opt for ICTS to provide security for passengers and employees.

According to Rom Langer, the director of the company, who granted Channel 2 News an interview on motzei shabbos, the terrorist did undergo a security inspection in Amsterdam, but he does not have the information pertaining to the inspection.

When asked about the fact that the suspect attempted to set fire to the aircraft, Langer responded, “You too can set the seat on fire, using a lighter”.

Schiphol is among the busiest airports in Europe, with many passengers from Africa and Asia passing through, making their way to North America. Security is reportedly stringent, and passengers are limited regarding quantities of liquids and other substances permitted on a flight.

(Yechiel Spira - YWN Israel)

http://theyeshivaworld.com/news/General+News/43868/

Israeli+Firm+Responsible+for+Amsterdam+Airport+Security+Where+Terrorist+Boarded+Aircraft.html




About Us
ICTS International N.V. was founded in 1982 by a select group of security experts, former military commanding officers and veterans of government intelligence and security agencies. The company's goal was to develop and implement pioneering aviation security concepts and systems, with particular emphasis on high-risk environments.


Israelische militairen plegen oorlogsmisdaden en schenden het internationaal recht door Palestijns land blijvend te bezetten. Israelische veiligheidsmensen martelen zoals elke gerenommeerde mensenrechtenorganisatie weet. Moeten deze mensen ook in Nederland werkzaam zijn?

8 opmerkingen:

Sonja zei

Zoals ik het begrepen heb, heeft Israël op Schiphol officieel een eigen stukje land.

peter zei

"ICTS is also linked with Israeli espionage against the United States. An ICTS board member, retired Major General Amos Lapidot, served as commander of the Israeli Air Force and authorized Israeli Air Force Colonel Aviem Sella, operating under official cover at the Israeli Consulate General in New York, and Rafael Eitan, head of LAKAM, an Israeli military technical intelligence gatherer, to accept U.S. Navy intelligence official Jonathan Pollard's offer to spy for Israel."

http://www.rense.com/general89/icts.htm

Lucas zei

Nederland helpt graag een handje mee op het wereldtoneel. Vandaar daar Pinochet ongemoeid werd gelaten toen hij begin jaren negentig op doorreis de nacht doorbracht in een hotel in de omgeving van Schiphol.

Lucas zei

In die tijd verbaasde ik mij ook al over een shippinglist die een Amerikaanse jongen mij had getoond nadat ik zijn verhalen dat hij in aanmerking kwam om voor de CIA te werken in twijfel had getrokken. Zijn ouders werkten op een legerbasis in Duitsland waar de piloten die Khadaffi bombardeerden als trotse haantjes rondliepen.In de aanloop van de eerste oorlog tegen Irak en bij de afbouw van de basis in Europa werden veel militaire goederen richting Midden-Oosten verscheept. Uit de codes die de goederen aangaven kon ik geen wijs worden, maar de landen stonden er gewoon bij. Jemen werd vaak genoemd, hoewel het land officieel niet bij de oorlog was betrokken.

Als deze jongen een moslim meenden te ontwaren wilde hij onmiddellijk een straatje om, terwijl zijn paspoort van voor tot achter gevuld was met Algerijnse stempels.

peter zei

the Dutch based but Israeli owned ICTS led by a fellow named Menahem Atzmon. And this is crucial: Atzmon used to be a colleague of Olmert in 1998.
http://how911wasdone.com/index1.html

AdR zei

Paul Craig ROberts (niet meer op Antiwar en Counterpunch, lijkt het) stelt onaangename vragen waarschijnlijk zonder te weten van deze firma.

Ik heb bravoureachtige israeli's gesproken die zeiden dat hun landgenoten-veiligheidsmannetjes op Schiphol er op getraind waren "dat je als passagier geen twee verdachte bewegingen kon maken". Bij de eerste zou geschoten worden.
Tja.

Anoniem zei

Mislukte aanslag: "Israëlische veiligheidsorganisatie geviseerd"
Een Israëlische veiligheidsorganisatie wordt geviseerd in het onderzoek naar hoe de mislukte aanslag op een vlucht van Delta/Northwest Airlines tussen Amsterdam en Detroit op kerstdag plaats heeft kunnen vinden. Dat bericht de Israëlische krant Haaretz zondag.
"De Israëlische onderneming ICTS en twee van zijn filialen maken deel uit van het internationale onderzoek naar hoe de 23-jarige Nigeriaan Umar Farouk Abdulmutallab aan boord van vlucht 253 wist te raken met explosieven onder zijn kleren", luidt het in de krant.

ICTS, waarvan de sociale zetel zich in Nederland bevindt, levert met zijn twee filialen I-SEC en PI (Pro-Check international) veiligheidsdiensten aan de luchthaven van Amsterdam en andere internationale luchthavens in onder meer Frankrijk, Groot-Brittannië, Spanje, Hongarije, Roemenië en Rusland.

"De leeftijd van de dader, zijn weinig logische traject, de hoge kostprijs van zijn op het laatste moment gekochte ticket, het feit dat hij enkel handbagage had en vele andere aanwijzingen, hadden normaal gezien de argwaan van de veiligheidsdiensten moeten opwekken", aldus de krant.

ICTS werd in 1982 opgericht door voormalige leden van de Israëlische veiligheidsdienst Sjin Beth en veiligheidsverantwoordelijken van de Israëlische luchtvaartmaatschappij El-AL, en stelt zowat 1.300 mensen tewerk. (BAJ)

12:01 - 10/01/2010 Copyright © Belga
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen_consumptie/Mislukte_aanslag-_-Israelische_veiligheidsorganisatie_geviseerd-.8281507-430.art#

Anoniem zei

4 oktober 1992 EL AL vliegtuig http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijlmerramp
onleesbare vrachtbrieven, dubbel voorkomende vrachtbrieven en een dubbele vrachtboekhouding
vervoer van DMMP als de belangrijkste grondstof voor het zenuwgas sarin.
Lekkere gasten die Israëli's