dinsdag 12 januari 2010

Sander van Hoorn 32


Beste Sander van Hoorn,

Conny Mus verklaarde dat toen hij na de beeindiging van het bloedbad de Gazastrook weer in mocht van de Israelische autoriteiten 'het nog erger [was] dan ik me had voorgesteld. Ik was in totale shock. Enorme vernietiging. Al die huizen die plat waren, instellingen als scholen die plat waren, ziekenhuizen die geraakt waren.' Een andere correspondent vertelde over de alles doordringende de lijkenlucht.

Tegelijkertijd constateerde jij het nogal voor de hand liggende feit dat pas als jij en andere correspondenten ter plaatse waren geweest de werkelijkheid onmiddellijk duidelijk was geworden en
'ik denk dat de Kamer dan minder genoegen had genomen met Maxime Verhagen die zegt van: ja, ik wil het woord disproportioneel niet in de mond nemen. Ik denk dat dan bij Israel veel eerder het idee was opgekomen van: we moeten het of klinischer aanpakken of er eerder mee stoppen.'

Met andere woorden, je beseft dus dat jouw besluit om het advies van de AIVD te gehoorzamen, en daarmee het beleid mogelijk maakte van Israelische inlichtingendiensten die de AIVD informeerden, in de praktijk enorme politieke, economische, militaire, en humanitaire gevolgen heeft gehad. Door als journalist weg te blijven, zo maak ik uit je eigen woorden op, zijn de Israelische oorlogsmisdaden langer door gegaan en zijn er nog meer onschuldige Palestijnse burgers, eenderde van hen kinderen, vermoord. Wat voor consequenties verbind jij aan dit feit? In afwachting van je antwoord,
collegiale groet
Stan van Houcke
Amsterdam


1 opmerking:

Anoniem zei

Ik denk dat Sander heel goed weet waar hij mee bezig is ...

http://www.youtube.com/watch?v=kfcQfNcxyZY

VII

Kicking Cats in the Holy Land

  Plaatsen Nieuwe posts bekijken Gesprek Sulaiman Ahmed @ShaykhSulaiman ZIONIST CHILDREN KICKING CATS 0:02 / 0:05 8:29 p.m. · 19 apr. 2024 ·...