donderdag 8 januari 2009

De Raciste/Antisemiet Ratna Pelle

Dit is de stem van de pro-Israel lobby in Nederland, een racistische stem. Die stem zegt:
Onderstaand opiniestuk staat vandaag in ingekorte vorm in Trouw. Geweld Israël in Gaza is niet buiten proportie

De Israëlische bombardementen op de Gazastrook worden, zoals bijna iedere Israëlische militaire operatie, alom als buitenproportioneel bestempeld, zo ook in Trouw. Zowel in het hoofdcommentaar als een opiniestuk door Tijs Berman en Tineke Bennema wordt de operatie afgekeurd, gesteld dat alleen de extremisten baat hebben bij het geweld en gepleit voor hervatting van het vredesproces.De vraag is echter: wat is proportioneel? Israëls raketten zijn onnoemelijk effectiever dan die van Hamas. Mag Israël alleen terugschieten met even primitieve raketten als Hamas, en mag het maar evenveel doden en gewonden veroorzaken als Hamas doet? En geldt dat dan alleen voor burgerdoden of ook voor strijders?'


Wat voor het Rode Kruis en VN-personeel 'buitenproportioneel geweld' is, is voor een dame getooid met de naam Ratna Pelle 'niet buiten proportie'. Waarom niet? Stel dat er vele honderden Joodse burgers waren gedood bij gewelddadige acties van het Palestijns verzet tegen zionistische instellingen en het Rode Kruis en de VN zouden dit als 'buitenproportioneel geweld' hebben veroordeeld. Zou Ratna Pelle dan het Rode Kruis en de VN hebben tegengesproken? Nee, geen sprake van! Integendeel, dan had ze van een Joodse Holocaust gesproken. Vanwaar haar onderscheid tussen Joden en Palestijnen? Er is maar 1 serieuze reden denkbaar: Ratna Pelle is een raciste, die Palestijnse burgers kennelijk van een lagere orde vindt dan Joodse burgers. En dat nu is racisme. Een hele groep, zonder aanziens des persoons, slachtoffer laten worden van terreur komt voort uit racisme, er is geen ander woord voor. Nu is de vraag alleen waarom een dergelijke raciste zoveel ruimte in Trouw krijgt om haar racisme te verspreiden. Ik bedoel, niemand zou ooit de gelegenheid krijgen om na 600 Joodse doden in Trouw te schrijven dat dat geweld 'niet buiten proportie'  is. En terecht niet. En in dat verschil schuilt nu het westers racisme. Ik weet niet welke nationaliteit deze propagandiste heeft, maar ik weet wel dat ze een raciste in Nederland is die oorlogsmisdaden goedpraat.

Hoever kan een mens vervreemd raken van de eigen menselijkheid? Hoe kan een mens beweren dat het 'niet buitenproportioneel' geweld is wanneer honderden kinderen slachtoffer zijn geworden? Hoe barbaars kan een mens, die leeft in comfort, worden? Nooit de gruwelen van een oorlog meegemaakt en toch denken in staat te zijn om te bepalen dat het geweld 'niet buiten proportie' is. Ik hoorde deze week een Noorse arts vertellen hoe Palestijnse kinderen het ziekenhuis werden binnengebracht zonder armen of benen. Wat voor vrouw zou deze Ratna Pelle zijn? Welke christelijke krant laat zo iemand deze barbaarsheid verkondigen? Wat voor zieke mensen zijn dit? Ze is geen moeder, zoveel is duidelijk, maar wat is ze wel? Groen-Links, maar verder?

Moeten we nog steeds ontwikkelde mensen vertellen dat een leger geen bevolkingscentra mag bombarderen? Dat gold voor Guernica, voor Rotterdam, voor Hiroshima en dat geldt ook voor Gaza. De Britse historicus Simon Schama zegt over Picasso's meest bekende schilderij: 'De routine waartegen "Guernica" zich keert, is de ziekte van onze tijd en van die van Picasso: de gewoonte om ons niets aan te trekken van bruut geweld, om te gapen bij een bloedbad.' De grootste zonde is die van de onverschilligheid ten opzichte van het lijden van anderen. De mens die daar blind voor is, is niet anders dan een barbaar. En een barbaar geef je niet de ruimte in een krant, want zo verspreidt barbaarsheid zich. En daar hebben we genoeg van gezien.

Het huidige antisemitisme wordt niet langer meer op joden geprojecteerd, maar op arabieren, een andere semitische groep. In dat opzicht is Ratna Pelle een onvervalste antisemiet. Meer over het moderne antisemitisme van Ratna Pelle kunt u hier lezen: http://stanvanhoucke.blogspot.com/search?q=ratna+pelle 

16 opmerkingen:

Sonja zei

Ratna Pelle was een jaar lang bestuurslid voor Groenlinks in Sittard.

GroenLinks coryfee, antropoloog en vredesduif Hans Feddema in de Volkskrant (30 juli 2007): "De Taliban zijn, in de woorden van Kader Abdolah (Kunst, 2 juli), gewone dorpelingen die eerlijk en erg gastvrij zijn, ‘maar door decennia geweld in hun land gewelddadig zijn geworden’ en tevens ‘diep in de Koran geloven en volgens de dode wetten van de Koran willen leven’. Zoiets ram je er niet meteen uit, zeker niet door (buitenlands) militair geweld. Het vergt tijd."

Anoniem zei

"En dat nu is racisme. Een hele groep, zonder aanziens des persoons, slachtoffer laten worden van terreur komt voort uit racisme, er is geen ander woord voor"

Volgens Micheal Parenti is het andersom, uit onderdrukking (tereur?) vloeit rascisme voort. Dit omdat dat achteraf een rationale geeft voor de, met de positie samenhandende, misdaden. Onderdrukking begint (& begon) dan ook vaak juist in 'eigen' kring (die dan nog op één of andere grond ook als externen worden geduid), om daarna uit te breiden naar anderen. Hoe zie jij dat Stan?

Mvg,

Zaphod

stan zei

zaphod,

ik denk dat het nog gecompliceerder ligt. racisme komt voort uit eigen minderwaardigheidsgevoelens. dat gevoel wordt inderdaad gevoed door de sociale omstandigheden waarin iemand opgroeit, maar het wonderlijke is dat er mensen zijn die in de meest erbarmelijke omstandgiheden zijn opgegroeid en die toch hun gram niet op anderen projecteren. dus, ik weet het eigenlijk niet. het enige dat ik kan doen is beschrijven.
stan

Anoniem zei

Ik werd getriggerd door uw vraag "Ik weet niet welke nationaliteit deze propagandiste heeft?", dus ik was daar ook wel benieuwd naar. Ik had namelijk al een vermoeden. Tenminste, over de afkomst. Dus ik dacht ik google het wel even, want deze mevrouw schrijft in de trouw en de volkskrant, dus dat hebben we zo gevonden. Bovendien zullen er niet veel "Ratna Pelle" heten. Ik tik haar naam in tussen aanhalingstekens en hup 33.900 pagina's. Het zal niet lang duren voordat ik de wiki pagina oid van deze "journaliste/publiciste" heb en dan zal snel mijn vermoeden over de geboorteplaats of afkomst van deze vrouw bevestigd worden.

Resultaat: geen over afkomst, geen cv, geen biografie niks, noppes, nada. Wel een facebook, maar met alleen vage foto en een paar joodse vrienden. De volkskrant en de trouw noemen haar simpelweg “Ratna Pelle is medewerker van www.Israel-Palestina.info.” That’s it.

Ok, verder ook nog tegengekomen wat Sonja zei. Ze deed “iets” bij Groenlinks in Sittard. Maar wat precies heb ik niet kunnen vinden. Ze was lid. Maar goed, lid zijn van een politieke partij… Big deal. Dat zijn er nog een paar miljoen in NL. Net als haar “partner in crime” Wouter Brassé, een jongen “om te zoenen” (zie fotos: http://members.home.nl/w.brasse/wiebenik.htm) die een leuke melkert baan heeft bij het stads archief van Sittard, maar zoals hij zelf zegt “Lopen zijn werk en hobby soms door elkaar”. Waarschijnlijk is hij de helft van de werktijd bij t archief bezig om zionistisch propaganda te verzamelen en te spuien op al die blogs. Samen hebben ze ook nog gewerkt bij de wereldwinkel en de “Loesje” afdeling van Sittard.

Mevrouw Pelle is echter een zeer fanatieke zionistische activiste. Tot het gestoorde toe. Ze laat geen mogelijkheid achterwege om de joodse of zionistische zaak te promoten of te verdedigen. Zo kwam ik bijvoorbeeld een brochure tegen over duurzame energie en spaarlampen en dergelijke van milieudefensie en duikt zij er weer tussen met een ingezonden brief en gaat het weer over Palestijnen, moslim extremisme, AEL die Zionisten dood wenst enz. Een document over groene energie en spaarlampen nota bene! http://www.duurzameenergie.org/tekst/MM-wind.pdf p32.

Dat was een klein voorbeeld, maar de meeste propaganda spuit ze op haar website www.israel-palestina.info, een houtje touwtje website. Klik je daar op wie zijn wij, dan krijg je een leuke verhaaltje over vrijwilligers, maar geen voorstelling van wie de vrijwilligers zijn. Wel getekend Ratna en Wouter. De artikelen van de website verwijzen vervolgens allemaal naar de propeganda blog http://israel-palestijnen.blogspot.com/ (grappig detail: in de blognaam is Palestina veranderd in palestijnen) En de blog is een bijmekaar geraapt zooitje knip en plakwerk van artikelen. Wat wel te zien is is dat alle artikelen geschreven (lees: geknipt en geplakt vanuit een of ander medium) door RP, Ratna of Wouter of R&W. En hier en daar doet ene Abby ook mee. Kortom de partners in crime Ratna Pelle en Wouter Brasse. Zoals Woutertje zelf ook zegt op zijn persoonlijke blog http://sittard.blogspot.com : “Samen lobbyen gaat makkelijker”. Dan heeft ie t over het regelmatig mailen en posten van brieven naar bijv. De Gelderlander of Groen Links, waarin mensen als Anton van Hooff wordt aangevallen en dreigen om de lidmaatschap van Groen Links op te zeggen. De contributie heeft ie al tot een minimum gebracht (haha, hier moest ik even lachen, maar bespaar jullie even de zoveelste link). Wat een figuur zeg.

Op een Groenlinks festival hebben ze in 2005 flyers uitgedeeld waarin ze vinden dat het standpunt van Groenlinks te eenzijdig is. http://members.home.nl/w.brasse/israel_groenlinks.htm. Hebben Ratna en Wouter een poging gewaagd om te infiltreren in de politieke partij Groen Links? Alsof er niet genoeg politieke partijen een Israel lobby club zijn?

Ratna post naast www.israel-palestina.info (oftewel de blog http://israel-palestijnen.blogspot.com/ ) veel op: http://www.zionism-israel.com/blog en http://www.zionismontheweb.org en http://middle-east-analysis.blogspot.com/ en nog een zooi van vage blogs. Wat ze voornamelijk doen is zich abonneren op rss feeds op nieuwartikelen over Israel en “geselecteerde” artikelen die in hun mailbox binnenvliegen (geweldig he het digitale tijdperk) plakken ze in al die blogs.

En het CIDI bestempelt haar als Groenlinks publiciste : http://www.cidi.nl/isnbr/2005/hoofd1-1405.html Zo kun je ook iemand noemen die lid is van een partij brieven stuurt, waarvan een af toe in een of ander half jaar blaadje wordt geplaatst.

Voorlopig deze onthulling over “Ratna” (ze doet het eerste deel van haar naam in ieder geval eer aan) en haar Wouter. Ze weet haar identiteit wel heel erg geheim te houden itt Wouter. Ze zegt zelf op haar http://www.zionism-israel.com/blog niet joods of israelisch te zijn. Ik heb zelf hier mijn bedenkingen bij. Ze is in ieder geval zioniste pur sang. En een oridinaire propagandiste, die mijns inziens beter kan houden op het printen en plakken van Loesje posters op stations en wereldwinkel. Het is een schande dat ze de Palestijnse vlag laat wapperen op haar site.

Wat ik wel erg triest vind is dat de Volkskrant en Trouw haar brieven over zulke zware onderwerpen zomaar klakkeloos plaatsten op de opinie pagina’s. Ze flansen een website in mekaar, noemen die israel-palestina.info, plakken deze vol met artikelen uit andere media, suggeren dat ze deskundigen (hahaha, ook hier moet ik weer even lachen)zijn op het gebied van het midden-oosten en mogen ineens aangeven of de slachting die momenteel aan de gang is, in Gaza buitenproportioneel is of niet???

Anoniem zei

ik sta er zelf van te kijken maar Trouw heeft mijn reactie over Ratna Pelle geplaatst! Zie de reacties bij http://www.trouw.nl/opinie/podium/article1936349.ece?comments#comments

Brassé-Limburg zei

Hier zitten een stelletje onderzoeksjournalisten bij elkaar, zeg!
Ik word bijna verlegen van de aandacht...
Maar waarop is gebaseerd dat we ons op rss-feeds zouden abonneren? Pure laster zonder enig bewijs!
Dat wij hier als racisten bestempeld worden zegt overigens meer over uw verwrongen wereldbeeld dan over ons.

stan zei

wouter
als je dit laster vindt, kun je naar de rechter stappen. maar dan moet je wel een goed argument hebben om te kunnen bewijzen dat er geen sprake van racisme is. succes.

Lucas zei

Ratna Pelle blijft anoniem. Eén Ayaan Hirsi Ali is genoeg. Die fout maken de ghostwriters niet nog eens.

Lucas zei

En Wouter is inderdaad om te zoeken. Eigenlijk zou iedereen met de tang ter wereld moeten worden gebracht.

Lucas zei

Ach, moeten ze bij de PVV hebben gedacht, als Dion Graus voor Martin Gaus kan doorgaan, dan kan Wouter, afkomstig uit een van de twee NSB-provincies, toch zeker voor een Groen Linkser genaamd Häagen-Dazs/Knudde Judda/Ratna Pelle dienst doen? Geen haan die daar naar kraait, zeker bij Trouw, (goed)gelovig als zij daar zijn.

Lucas zei

http://www.schoolpagina.nl/user/wil-alias-wouter-brasse/

Hahaha. Hèhè.

Floris Schreve zei

Heb sinds heel kort ook kennis genomen van de verbijsterende bijdragen van deze mevrouw. Was ook meteen zelf een onderzoekje begonnen naar wie zij is. Behalve dat ze bij Groen Links zit noemt ze zichzelf 'academica' (geen idee waarin).
Haar weblog is overigens voor reacties gesloten, omdat ze nogal wat hatelijke bijdragen heeft ontvangen. Daar kan ik me overigens wel iets bij voorstellen, ik denk dat die niet mals zullen zijn geweest. Dus daarvoor wel enig begrip. Maar zou best een normale discussie met haar willen voeren. Haar bijdragen zijn wat mij betreft doodgriezelig. Snap ook niet wat ze bij Groen Links doet (of ze is idd een infiltrant :). Volgens mij is Geert W. meer iets voor haar, die zou haar schrijfsels vermoedelijk zeer weten te waarderen.

vriendelijke groet,
Floris Schreve

Floris zei

@Lucas, je hebt gelijk! Ik heb de afgelopen twee dagen wat onderzoek gedaan maar het klopt. Zal de komende tijd nog wat over deze creatie schrijven (hoe moet je haar anders noemen?), maar de credits voor deze vondst gaan zeker naar jou.
Wat een soap trouwens, maar het is echt overal op internet uitgezaaid (zijn/haar ijver is hoe dan ook indrukwekkend). Maar moet even wat tegengif komen.

Floris zei

Wel erg schaamteloos hoor. Een beetje foei! Ratna over zichzelf:


‘Ik ben Ratna Pelle, een academica uit Nederland, en ben actief geweest in diverse linkse bewegingen voor vrede, milieu en derde wereld. Ik ben noch Joods noch Palestijns noch Israëlisch noch Arabisch’ (http://www.zionism-israel.com/blog/)

Academica waarin dan?

En dan Wouter:

'For the record: ik ben sinds 1985 lid van Progressief Sittard, dat in 1990 in GroenLinks opging, en werd in 1997 landelijk lid, maar ben verder nooit landelijk aktief geweest. Eerder infiltreerde ik met mijn gore zionistische propaganda al de Wereldwinkelbeweging, de Aktiegroep voor Noord-Amerikaanse Indianen, de vredesbeweging, de milieubeweging en alternatieve boekwinkel Katastrofe, en later zelfs het muurbloempje Loesje en de anti-racisme beweging. Over een en ander zal ik tzt nog in geuren en kleuren verhalen op mijn Sittard Web Log, dus hou me in de gaten!' http://empire.blogsome.com/2008/03/07/karel-van-broekhoven-reageert/


en dan weer deze tekst van Wouter:

'Dries van Agt was vorige week weer bezig in de Volkskrant met zijn kwalijke verdraaiingen over Israël en de Palestijnen. Ik schreef een brief om enkele punten recht te zetten en wat tegengas te bieden, maar die werd niet geplaatst. Dus heb ik hem met Ratna's hulp uitgebouwd tot een blog (de eerste helft is meer van mij en de tweede helft meer van haar, weet niet of het stijlverschil erg opvalt?)'. http://sittard.blogspot.com/search/label/Israël-Palestina


Een schizofreen is nooit alleen ;)
Kan me allemaal niet zoveel schelen, maar als het om teksten gaat als onderstaand voorbeeld, is het toch wel een beetje naar:

'De campagne heeft in totaal tot aan het unilaterale staakt-het-vuren op 17-18 januari 3 weken geduurd, waarbij naar verluid zo'n 1.300 Palestijnen zijn omgekomen en 13 Israëli's. Over het aantal burgerslachtoffers en strijders verschillen beide partijen sterk van mening. Volgens sommige bronnen is eenderde van de Palestijnse doden kind, volgens andere is dat aantal veel lager. Het maakt ook uit of je 16- en 17-jarigen die soms al volwaardig meedoen in de strijd als kind definieert, en we moeten niet vergeten dat de gemiddelde leeftijd in Gaza 17 jaar is.
Veel doden in Gaza 1300, maar ja vergeet niet dat de gemiddelde leeftijd van de inwoners van Gaza 17 jaar'.

http://www.israel-palestina.info/gaza_oorlog.html\

Dus die Palestijnen moeten gewoon minder kinderen krijgen, dan gaan die aantallen vanzelf omlaag? Lijkt me duidelijk dat Ratnba Pelle geen Dana International is.

Floris Schreve zei

Mijn definitieve bijdrage over Ratna Pelle (vooral een recensie van haar verschillende bijdragen) is inmiddels verschenen op mijn blog, http://florisschreve.blog-s.nl/2010/01/06/repliek-aan-ratna-pelle/ . Ik denk dat ik dit verschijnsel en haar hulpje Wouter wel afdoende geduid heb,

vriendelijke groet,
Floris Schreve

Floris Schreve zei

Ik heb mijn verhaal (en mijn hele blog) moeten verplaatsen. Mijn verhaal over Ratna Pelle staat nu hier: http://fhs1973.wordpress.com/2010/01/25/een-repliek-aan-ratna-pelle-beroepspropagandiste-hysterische-zioniste-en-palestijnenbasher/

De Holocaust Is Geen Rechtvaardiging meer Voor Joodse Nazi's

Eitan Bronstein, bezig de geschiedenis van straten, wijken en steden terug te geven aan Palestijnen en daarmee aan de Joden in Israël. . Zev...