maandag 21 juni 2010

Ahmed Marcouch 2

'Discriminatie tast behalve het individu het fundament aan van de Nederlandse maatschappij.'


Geacht PVDA-Kamerlid Ahmed Marcouch,

Ik las vanochtend in de Volkskrant uw pleidooi om zogeheten 'lokjoden' in te zetten om zodoende het in uw ogen 'antisemitisme' te bestrijden. Uw betoog heeft als kop:

Ban kwaad van discriminatie uit, zet lokagenten met joodse keppel in.

En als onderkop de essentie van uw voorstel:

Het opsporen van agressieve antisemieten met behulp van agenten die keppels dragen, zogenoemde lokjoden, zal zeker werken. Het daarmee verkregen bewijs is wettig.

Kortom, het gaat niet om het bestrijden van 'antisemitisme', maar om het bestraffen ervan, en dat alles gebaseerd op de gedachte dat hoe zwaarder de straf is des te meer -- in uw woorden -- het 'kwaad' bestreden wordt. Deze veronderstelling is simplistisch en blijkt in de praktijk nooit zo te werken. Integendeel zelfs, de rancune neemt op die manier alleen maar toe. Dus wat nu? Laten we eerst de feiten eens bekijken. Een lezer van mijn weblog wees op het volgende:

Volgens de Racisme Monitor van de Anne Frank Stichting is het racistisch geweld tegen moslims ruim vier keer hoger dan tegen tegen joden, dus het inzetten van 'lokmoslims' zou in wezen een dringender zaak zijn.

Bovendien blijkt uit wetenschappelijk onderzoek dat:

Het probleem van 'islamofobie' in Nederland afgelopen jaar aanzienlijk groter [is] geworden. Dit betreft niet alleen het negatieve opinieklimaat over moslims, maar ook het toegenomen geweld tegen deze gemeenschap en het meer gedogen van tegen moslims gerichte uitingsdelicten.

Dit is een van de meest in het oog springende bevindingen uit de achtste rapportage van de Monitor Racisme & Extremisme, een doorlopend wetenschappelijk onderzoek van de Universiteit Leiden en de Anne Frank Stichting.

Zie: http://prev.annefrank.org/content.asp?PID=867&LID=1

Kort samengevat zien we dus dat zogeheten 'Marokkaanse jongeren' in Nederland, op zich al een term die discriminerend bedoeld is maar toch alom wordt gebruikt door politici en de commerciele media, op allerlei gebieden geconfronteerd worden met niet alleen 'toegenomen geweld,' maar ook met discriminatie op elk niveau. Die discriminatie zit heel diep, zo weet ik als blanke Nederlander die hier geboren is en getogen. In alle milieus in de blanke gemeenschap in Nederland vindt men de al dan niet onderhuidse minachting en respectloosheid voor de islamiet terug, voor de Turk en de Marokkaan. Er is inderdaad sprake van 'het meer gedogen van tegen moslims gerichte uitingsdelicten.' Deze mentaliteit heeft nu ook een politieke stem gekregen. Bekend is dat gediscrimineerde groepen zelf de neiging vertonen weer anderen te discrimineren. Wanneer u wilt weten hoe dat precies werkt dan raad ik u aan de verhelderende studie Barbarian Virtues te lezen van de Amerikaanse hoogleraar Matthew Frye Jacobson van de Yale Universiteit, die de discriminatie van de blanke Amerikaan tegenover de laatst aangekomen groepen in een historische context plaatst.

Opvallend is nu dat hoewel de joodse gemeenschap in Nederland talloze woordvoerders kent die voor haar belangen opkomen, er wat betreft de zogeheten 'Marokkaanse' onderkaste nauwelijks of geen pleitbezorgers zijn voor hun zaak. Terwijl toch die bevolkingsgroep volgens wetenschappelijk onderzoek gebukt gaat onder 'toegenomen geweld' en grootschalige discriminatie. En nog opvallender is dat u, die uit de 'Marokkaanse' gemeenschap voortkomt, zich niet onmiddellijk via woord en daad inspant om de positie van uw achterban te ogenblikkelijk te verduidelijken en te beschermen. Laat ik u een eenvoudig voorbeeld geven. De NRC verspreidt het boek 'Erfdeel en oogappel - Israël in politiek en profetie' van Wiesje de Lange, een zioniste die in Israel leeft. Dr. ir. J. van der Graaf schrijft over dit boek in het Reformatorisch Dagblad:


Wie haar kent van haar jarenlange publicaties in ”Christenen voor Israël” weet eigenlijk al wat er komt. Ze heeft zich de jaren door geprofileerd als de ideologe van de ultrarechtse beweging in Israël, die onverzoenlijk staat tegenover de Palestijnen. Dat Israël ook haar thuisland is en dat ze zich daarvan ook vanuit het Oude Testament rekenschap geeft, is begrijpelijk...

In het vierde hoofdstuk ”Gedachten over gedenken” komt de klap op de vuurpijl. Aan de hand van de tekst „Gedenkt wat Amalek u heeft aangedaan” (Deut. 25:17) wordt Amalek geduid als „de antisemiet” van alle tijden. Het tastbare Amalek wordt vandaag de dag belichaamd door de Palestijnen. „De voor Israël ontstellend schokkende confrontatie met de Palestijn ligt in zijn Amalekkarakter.” En dan is er voor de schrijfster maar één conclusie: „Er is geen oplossing dan de totale vernietiging van dat volk.” Hier ging bij mij het licht uit. Men hoeft mij niet te wijzen op de verderfelijke politiek van Palestijnse leiders, zoals die van Hamas, men hoeft mij ook niet te wijzen op de dreiging van de islam. Mijn solidariteit met Israël, (ook) op grond van de profeten, is voor mij onopgeefbaar. Echter zonder haatgevoelens jegens een volk dat ook een plek mag hebben onder Gods zon. Tot mijn verwondering permitteert ds. G. H. Abma zich een voorwoord in dit boek.

http://www.refdag.nl/artikel/1383882/Beloften+voor+het+beloofde+land.html

Hoewel deze oproep tot genocide, tot het uitroeien van de Palestijnse bevolking, strafbaar is weigert de NRC te stoppen met de verspreiding van dit boek. Had daarentegen een zogeheten 'Marokkaanse jongere' over de Joden in Israel geschreven dat 'Er is geen oplossing dan de totale vernietiging van dat volk,' dan was u zeker in het geweer gekomen en had u subiet geeist dat dit boek uit de handel werd genomen. En dit is slechts 1 van de talloze voorbeelden die voorhanden is. Niet voor niets constateerde de journalist Jan Blokker dat

na de Tweede Wereldoorlog het jodendom in de christelijke wereld vrijwel heilig [is] verklaard en geen volk dat in die processie zo hard vooroploopt als de Nederlanders.


Mijn vraag is: waarom behartigt u de belangen van de islamtische gemeenschap in Nederland niet op dezelfde manier als u de belangen van de joodse gemeenschap in Nederland dient? Ik bedoel dit: 'Marokkaanse jongeren' worden permanent geconfronteerd met het meten met twee maten, met hypocrisie over mensenrechten en christelijke beschaving, met de minachting voor hun cultuur en hun religie. Dit leidt tot een steeds grotere woede, die op de een of andere manier een uitweg zoekt en ondermeer leidt tot 'antisemitische' incidenten, die overigens nog altijd veel minder zijn dan de anti-islamitische verschijnselen in ons land. Wie beschermt nu met woord en daad de belangen van deze 'Marokkaanse jongeren'?

U schrijft:

Discriminatie tast behalve het individu het fundament aan van de Nederlandse maatschappij. Immers, wie zich verbergen moet in een dubbelleven, kan nauwelijks als actieve burger bijdragen aan onze samenleving. De overheid moet dus actief en effectief optreden.

Ik ben het daarmee volkomen eens, maar wat let u nu om daadwerkelijk voor de belangen van de zwaar gediscrimineerde 'Marokkaanse jongeren' op te komen? Denkt u werkelijk dat het bestraffen van het 'kwaad' een oplossing biedt? Of deelt u mijn mening dat het bestrijden van de oorzaken van het 'kwaad' veel doeltreffender zal zijn. Ik geef een voorbeeld. Een deel van de joodse gemeenschap in Nederland steunt in woord en daad de terreur die Israel tegen de Palestijnse bevolking inzet. Dat is ook de reden geweest waarom een ander deel van de joodse gemeenschap Een Ander Joods Geluid heeft opgericht, om duidelijk te maken dat er ook gematigde joodse Nederlanders zijn die voor mensenrechten en democratie opkomen. De woede van de gediscrimineerde 'Marokkaanse jongeren' richt zich in feite tegen de Nederlandse politiek die hen ook wat betreft Israel in de steek heeft gelaten, en die van de 'Joodse staat' dat accepteert wat men van geen enkele andere staat accepteert. Tot nu toe heeft Den Haag geen serieuze poging ondernomen om bondgenoot Israel te dwingen zich aan elementaire rechtsbeginselen te houden. Door het meten met twee maten heeft de Nederlandse politiek haar geloofwaardigheid bij onder andere deze gediscrimineerde 'Marokkaanse jongeren' verloren. Wat gaat u doen om die geloofwaardigheid terug te brengen? Immers, ik citeer u:

Discriminatie tast behalve het individu het fundament aan van de Nederlandse maatschappij.

Ik wil nog een element hieraan toevoegen. Zoals u weet kijken veel Arabisch sprekende Nederlanders naar Al Jazeera en andere Arabische zenders. Daar zien ze beelden en krijgen ze informatie die hier in het Westen regelmatig gecensureerd worden door de commerciele media, bijvoorbeeld zoals u hieronder kunt zien, het standrechtelijk vermoorden van een islamitische Amerikaan:

Gaza Flotilla: Videos show Israelis shooting American citizen in cold blood

Rate This

Quantcast


Its all over. There is clear and substantiated evidence that the Israelis accosted the ship in international waters, commandeered it illegally and then then shot the American activist in cold blood.

Israeli Soldiers kill US citizen in cold blood: They murdered him in international waters

They are guilty of war crimes, and murder on the high seas.

THE STORY THAT ISRAEL WANTS TO SEE DISAPPEAR

http://desertpeace.wordpress.com/2010/06/12/the-story-that-israel-wants-to-see-disappear/

http://www.salem-news.com/articles/june132010/flotilla-revelation.php

On the largest ship, the Mavi Marmara, Israeli commandos opened fire on civilian passengers, killing at least 9 passengers and wounding dozens more.


Welnu, door deze beelden en informatie zijn onder andere 'Marokkaanse jongeren' wat betreft het Midden Oosten beter geinformeerd dan de doorsnee Nederlander. Deze jongeren weten dus wat er allemaal verzwegen wordt en geaccepteerd wordt en welke terreur een deel van de joodse gemeenschap in Nederland verdedigt. Dat maakt ook in hun ogen de steun die u bijvoorbeeld van het CIDI krijgt verdacht. Want hetzelfde CIDI, dat door Haaretz wordt betiteld als een 'pro-zionistische lopbbygroep', kwalificeerde anderhalf jaar geleden de Israelische aanval op de Palestijnse bevolking, waarbij meer dan 300 Palestijnse kinderen werden vermoord, als 'gerechtvaardigd'. Deelt u deze mening, en zo nee, vreest u niet dat de steun die u krijgt uit de hoek van het CIDI alleen maar contraproductief werkt, aangezien het uw geloofwaardigheid nog verder afbreekt? Bovendien, dient u zich niet te distantieren van dit zionistische 'kwaad', net zoals u zich distantieert van dat andere 'kwaad'? Waarom meet u met twee maten en vernietigt u uw eigen geloofwaardigheid?


In afwachting van uw antwoord,

Stan van Houcke
Journalist/schrijver
Amsterdam




1 opmerking:

Paul zei

http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/elseviers_eigen_nationale_lokjood/

Footage of Russian forces interrogating a shifty-looking Australian mercenary.

  https://x.com/Blackrussiantv/status/1870793642467840103 Blackrussian @Blackrussiantv · 6 u Footage of Russian forces interrogating a shift...