woensdag 25 november 2009

De pro Israel Lobby 156


Een andere pro-Israel lobbyist is Yochanan Visser die regelmatig van de Volkskrant de ruimte krijgt om de Israelische terreur te verdedigen. Wie is Yochanan? Een uit Nederland afkomstige Joodse kolonist die in strijd met het internationaal recht in bezet gebied woont. Hij staat in het telefoonboek onder de naam Yohan Visser, maar op de website van de synagoge van Efrat staat hij onder hetzelfde telefoonnummer als Yochanan.

Efrat is een nederzetting in de West Bank tussen Hebron en Bethlehem. Ik heb er weleens een joods-Nederlandse vrouw geinterviewd die vol racistische opvattingen zat over de Palestijnen. Ik kon mijn oren niet geloven.

1 opmerking:

Sonja zei

En wat is het beroep van deze meneer? Aannemer!

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...