woensdag 25 november 2009

De Pro Israel Lobby 155

Nog zo'n geval uit de pro-Israel stal, die regelmatig opduikt om te vertellen dat alle Palestijnen niet deugen en alle Joden in Israel wel. Argumenten en feiten heeft ze niet, wel een mening, en een microfoon. Ook deze dame werkt vanuit de anonimiteit.


De Pro-Israel lobby in Nederland wordt steeds pathetischer. U ziet hier een lobbyist die vanmiddag na de vertoning van Eyal Sivan's historische documentaire Jaffa, The Orange's Clockwork buiten de deur stond om anoniem een pamfletje uit te delen waarop stond dat de joods-Israelische filmmaker de geschiedenis had vervalst en dat de Palestijnen niet 'illegally' waren verdreven. Kennelijk gaat deze Pro-Israel lobbyist er vanuit dat etnisch zuiveren ook legaal kan. Onderaan het pamfletje stond een smeekbede: 'Please do not believe what you see and hear, including these suggestions, but check things for yourself. Thank you and good luck.' Vroeger kwam het CIDI zelf nog verhaal halen als iemand, jood of geen jood, een andere versie had van de geschiedenis. Nu moeten we het doen met merkwaardige mensen die ons smeken joods-Israelische dissidenten niet te geloven. Dat is in elk geval een hele vooruitgang. Overigens wilde de man anoniem blijven, hetgeen de nodige verbazing wekte bij het publiek. Op elke vraag bleef hij maar glimlachen. Zo heeft hij dat geleerd.

'Synopsis
The orange may not seem like the most obvious point of departure for an examination of the Israeli-Palestinian conflict, but during the last century, the disputed border area between Israel and the territories was one of the world's biggest exporters of this "orange gold." In Jaffa, The Orange's Clockwork, director Eyal Sivan reconstructs how Jaffa started out as a Palestinian place name before becoming an Israeli brand name, and how the orange harvest shifted from a joint undertaking into a symbol used by both parties in the escalating conflict. The filmmaker uses a great deal of archive footage, from the very earliest photography in 1840 right up to crisp, modern video. The images are accompanied by commentary from a range of experts, who watch them projected on the walls of their offices or on tablecloths hung up in their living rooms. From historians to art experts, poets to political analysts, each gives his or her perspective on the archive footage, which over the years has become increasingly laden with ideological significance. Orange eaters and pickers -- many of whom remember the more harmonious times when Jews and Arabs still worked side by side in the orchards -- also have their say.'

Geen opmerkingen:

Most Young People Have No Interest in Ridiculous “Ukraine Language”

  Most Young People Have No Interest in Ridiculous “Ukraine Language” ANDREW ANGLIN  • DECEMBER 20, 2024  • 500 WORDS   •  4 COMMENTS   •  R...