dinsdag 26 juni 2012

Gidi Markuszower en de Mossad


Markuszower zal uit zijn nek kletsen over dat "zijn organisatie" (sinds...?) 'groter dan het CIDI' is. Bij mijn weten heeft Federatief Joods Nederland altijd al bestaan uit één persoon, namelijk de malleman Herman Loonstein.

Wikipedia:
"Federatief Joods Nederland (FJN) is een Amsterdamse organisatie die zich stichting noemt met als doelstelling om de belangen van joden in Nederland, inclusief de nagedachtenis van joodse overledenen, te behartigen. De voorzitter is advocaat Herman Loonstein.

De organisatie is niet ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel en bestaat voornamelijk uit Loonstein en diens directe omgeving."

Daar een link naar Raoul Heertje: Zogenaamd Joods clubje.

Heertje schrijft in een andere column:

"De FJN krijgt normaliter ruim baan in de media om zijn extremistische standpunten te verkondigen. Wat is er zo grappig aan de FJN? Bijvoorbeeld dat ze, ondanks de slim gekozen naam, helemaal niks met Joodse organisaties te maken hebben. Het clubje is een hilarisch bewijs van hoe makkelijk de luie Nederlandse journalistiek te dollen is. Hoewel de persberichten van de FJN regelmatig worden overgeschreven door de media, bestaat ze slechts uit advocaat Loonstein, zijn zonen, een fax en wat briefpapier. Verder vertegenwoordigt de FJN helemaal niemand in Nederland, laat staan Joden of federaties.

Waarom vertel ik dit eigenlijk?
Voor mijn boek Mark Rutte is lesbisch sprak een researcher met de woordvoerder van de federatieve media-dollers. (De FJN beschikt over twee zonen Loonstein, dus ook over twee woordvoerders). De woordvoerder vertelde dat dhr. Markuszower (voormalig kandidaat-Kamerlid voor de PVV) vicevoorzitter is van de FJN. Dat vermeldde ik dus keurig in mijn bestseller.

Tot mijn intense vreugde kreeg de uitgever onlangs een aantal intimiderend bedoelde brieven van Markuszower. Hij noemde mij "een antisemiet en een leugenaar", hij staat "helemaal niet ingeschreven als vicevoorzitter", hoewel hij de FJN "een geweldige en belangrijke organisatie vindt". Markuszower verwachtte "gecompenseerd te worden voor de opgelopen schade"."

Geen opmerkingen:

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...