woensdag 10 februari 2010

De Nuance van de NRC 170

De NRC bericht:

Terrorist van 9/11 bood roofkunst Afghanistan aan

Gepubliceerd: 10 februari 2010 15:42 | Gewijzigd: 10 februari 2010 15:43

Door onze kunstredactie

Rotterdam, 10 febr. Mohammed Atta, een van de 9/11-terroristen, heeft zich beziggehouden met Afghaanse kunstsmokkel. Dit schrijft The Journal of Art Crime.
Mohammed Atta, een van de 9/11-terroristen.   Foto Reuters
Mohammed Atta, een van de 9/11-terroristen.
Foto Reuters

Het Britse tijdschrift over kunstmisdaad beroept zich op Guiseppi Proietti, secretaris-generaal van het Italiaanse Ministerie van Cultuur, die verwijst naar een anonieme verklaring die onlangs werd vrijgegeven door de Duitse geheime dienst.

Tot zover de kunstredactie van de slijpsteen. En nu ik: ik zag begin van de middag Osama bin Laden door mijn straat lopen op weg naar de Wallen. Ik heb het als goed burger meteen aan de AIVD gemeld, maar de ambtenaren daar geloven me niet. Ze zullen het binnenkort wel merken.

1 opmerking:

AdR zei

Klopt (we wonen tenslotte in dezelfde buurt): ik heb hem vanmiddag een chinees zien bouwen in mijn portiek.
"Dag heer Laden" zei ik, "mag ik er even langs?"
Gezeglijke man.

Het Nihilistische Israel

‘Het Westen heeft de wereld niet gewonnen door de superioriteit van zijn ideeën, waarden of religie, maar eerder door zijn superioriteit in ...