zaterdag 12 juni 2010

Wilders 14


Ik las net dit:

Donderdagavond wandelde ik langs Paleis Noordeinde. Daar was nog iets te doen. Meestal is het daar een dooie boel, als er cameraploegen staan te kleumen zal er wel wat aan de hand zijn. Had vast iets met de verkiezingen te maken. Maakte Geert Wilders misschien zijn opwachting bij de Dame met het minstens zo stormvaste kapsel?

Hoe dan ook, ik bemoei mij daar verder niet mee, kreeg wel een stukje toegestuurd dat ik met enige interesse heb gelezen. Over de avonturen van Geert Wilders in Israël en wat hij in een dronken bui een VVD-dame zou hebben toevertrouwd.

Het ziet er aardig authentiek uit. Ik begrijp dat het net voor de verkiezingen is rondgestuurd, wellicht om de stemming te beïnvloeden, maar dat de grote kranten het niet relevant vonden. Dat is misschien nog wel interessanter dan het stuk zelf.

Het gaat over uitlatingen die Wilders aan zijn tafeldame Mevrouw M.B. Kwint-de Roos deed, na afioop van het traditionele Kerstdiner van de VVD-fractie in het oude gebouw van de Tweede Kamer in 1991. Hij zou in een aangeschoten bui verteld hebben dat hij is gerekruteerd door een Israelische Inlichtingendienst, in Israel een harde opleiding kreeg en in het kader daarvan zelfs gemarteld werd en dat zijn carrière niet door hem zelf maar door anderen uitgestippeld wordt. De scheiding van zijn eerste vrouw en het huwelijk met zijn huidige zijn zonder zijn tussenkomst 'gearrangeerd'.

De verklaring van mevrouw Kwint is op 2 juni afgelegd. Kennelijk met de bedoeling te waarschuwen tegen 'het gevaar Wilders'. Ik begreep dat dit verhaal bij de grote kranten bekend is, dat de verklaring daar vóór de verkiezingen naar toe is gestuurd, via wat omweggetjes, maar dat niemand er iets voor voelde de vingers te branden aan deze oude drol. En terecht. Je hoeft het niet met Wilders eens te zijn, maar om op deze manier politiek te bedrijven, dat deugt niet. Al hebben de verkiezingen tegenwoordig alleen nog maar met mannetjesmakerij te make. Ik las ergens dat iemand het een soort Idols-verkiezing noemde. Dat gevoel had ik de laatste weken ook al, maar daar hoef je geen kenner voor te zijn.

De verklaring van mevrouw Kwint en haar man staat hier:



http://misdaadjournalist.web-log.nl/misdaadjournalist/2010/06/zaterdag-12-juni-lege-handen-in-koekange-geert-wilders-gemarteld-aanvulling-claudia-schoemacher.html



https://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=c79d0814f3&view=att&th=1292c974b58fda04&attid=0.2&disp=inline&zw
Dit kreeg ik net ge-emaild. Wonderlijk verhaal nietwaar? Of het waar is weet ik niet.

10 opmerkingen:

Sonja zei

Christenfundamentalisten SGP bieden peroxide-coalitie gedoogsteun

De SGP wil dat er een 'centrum-rechts' kabinet VVD-PVV-CDA komt en is bereid daar gedoogsteun aan te verlenen, meldt de NOS.

http://www.joop.nl/politiek/detail/artikel/christenfundamentalisten_sgp_bieden_peroxide_coalitie_gedoogsteun/

Paul zei

Maar niet op doorreis gaan naar Polen Geert:
http://teletekst.nos.nl/tekst/125-01.html

Anoniem zei

Wilders had die gevaarlijke joodse gek Markuszower op vijf gezet. En Cidi-Kortenoven staat er nog steeds. "Dual loyalty", zacht gezegd.

eGast

Anoniem zei

Om me heen twijfelt men aan de verklaring
omdat het te ongelooflijk is
dat politici en journaille
dit allemaal hebben gemist,
omdat men zelf te pro-Israel is..
whatever.

Maar stel dat het waar is,
dan zou 'Unsre Gggeert'
onze trotse Michiel de Ruyter,
zèlf twee paspoorten bezitten...


Ton

stan zei

het kan fake zijn, ton. who knows.
stan

Paul zei

Harry Mens maakt ook weer wat los

http://zaplog.nl/zaplog/article/huilie_huilie_het_is_weer_zover_antisemitisme

http://www.bnr.nl/static/jspx/play.jspx?dag=14&maand=6&jaar=2010&tijd=17:50&lengte=15&titel=Titel

Jan Verheul zei

Ik denk dat het verhaal van mevr. en mijnheer Kwint een gerede kans maakt om waar te zijn.
Hier de argumenten:
Op 15 mei 2007 schreef Emile Fallaux in Vrij Nederland dat ze een brief hadden ontvangen van een hoge ambtenaar die schreef: "... de internationale veiligheidsdirectie van Buitenlandse Zaken ‘ongeveer een formatieplaats nodig had voor het beantwoorden van (soms zeer gedetailleerde) vragen van Wilders over met name het Midden-oosten. Hoewel we dat niet echt konden bewijzen was het duidelijk dat hij veel vragen toegespeeld kreeg van de Israëlische ambassade."

Op 10 april 2007 lazen we in de Volkskrant (*):
" ... Feit is wel dat Wilders als VVD-Kamerlid lange tijd een medewerker had die rechtstreeks afkomstig was van de Israëlische ambassade. Deze voormalige rechterhand, Elliott Wagschal, wil echter geen vragen beantwoorden over zijn werkzaamheden voor de parlementariër: ‘Ik praat niet over mijn vroegere baas’

In diezelfde weken verscheen in De Telegraaf het bericht dat de AIVD Wilders zou hebben geschaduwd, omdat hij wel erg vaak naar de Israelische Ambassade langs ging.

Dat hij daar vaak langs ging, ontkent Wilders niet. Vrij Nederland: 'Wilders heeft intussen aangegeven dat hij de ambassade minstens maandelijks bezocht, en dat die relatie was ontstaan in de periode dat hij VVD-woordvoerder voor buitenlandse zaken was.'

Met ongeveer 80 ambassades in ons land heeft Wilders het behoorlijk druk gehad in die tijd.
M.a.w.: zijn verklaring lijkt zinvol, maar is dat helemaal niet.

Resumé: Elliot Wagschal heeft bevestigd dat hij medewerker was van Wilders.
Wilders heeft bevestigd dat hij elke maand bij de Israelische Ambassade langs ging.
Onbevestigd is de bewering van de anonieme hoge ambtenaar. Maar dat is informatie die in de notulen van de Tweede Kamer is terug te vinden. Elke ijverige journalist kan dat opzoeken.

Het totaalbeeld is in overeenstemming met het verhaal van de Kwint's.

De Kwints noemen ook de naam van een getuige: A. Ament. Er zijn twee mensen in Den Haag die zo heten. Wie gaat hen bellen?

De Kwint's zijn telefonisch onbereikbaar.
Dat kan ik wel begrijpen. Hun leven zal wel nooit meer hetzelfde worden.

Stel nu eens dat de Kwints dit verhaal zelf bedacht hebben. Wat zou hun motief kunnen zijn?


Of als ze voor anderen werken: voor wie dan?
Wie zou deze strijdmethode gebruiken?


(*)http://www.volkskrant.nl/archief_gratis/article585785.ece/Verliefd_op_Israel

Kampschuur zei

Een bijna ongelofelijk verhaal, ware het niet dat Geert Wilders volgens goede bronnen door de MIVD als staatsgevaarlijk is aangemerkt en er eenvoudig te verifiëren zaken in de verklaring staan. Overigens leert een klein onderzoekje dat een van de opstellers van de verklaring "de Haagse heer Arnoud Kwint" verre van onbesproken blazoen is vuurwapens, drankgelag en de extreem rechtse hoek lijken als rode draad met zijn leven verweven te zijn. Wellicht pot verwijt de ketel ?

Anoniem zei

Ik denk dat het waar is.

Storm zei

Lijkt me dat deze verklaring genoeg elementen bevat die bevestigd of weerlegd dienen te worden in het landsbelang wel te verstaan.


Wat mij het meest opvalt:

GW die anders er als de kippen bij is om beschuldigingen jegens hem aan te vechten laat nu niets van zich horen....

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...