zondag 14 mei 2023

De Brutale Gekte van Een Amsterdamse Host


Gistermiddag bij mij op de hoek brak een brandje uit, en als oude journalist kon ik het niet laten om even te  kijken, en wat fotootjes te maken. Wat mij opviel was dat er zoveel mannen verkleedt als 'host' rondliepen. Dus fotootje. De voorste man riep onmiddellijk: 'wat doe je daar? geef me jouw camera! ik wil niet dat je een foto maakt.' Ik: 'pardon, wie bent u? welk recht meent u te hebben om mij te verbieden in de openbare ruimte een foto te maken?' Host: 'Geef me je toestel!' Ik: 'geen sprake van, jongeman, wie denk je wel dat je bent?Daar over de brug staat de politie, ga daar maar je beklag doen. Vergeet niet dat wij burgers  jou als werkloze betalen om  host te spelen. Doorgaans doen jullie niks behalve met elkaar lullen. Hoepel op, malloot.' Het tweetal droop af. 

Wat is er toch met Amsterdam gebeurt? Dit is het resultaat van een politiek en ambtelijk gecorrumpeerd systeem. Welnu, blijf terug praten mensen. De politiek staat in dienst van ons burgers. Zo niet, dan moeten de burgers zich daartegen verzetten. 


Ondertussen mochten aan de andere kant van mijn straat deze coke-dealers in alle openheid doorgaan met dealen. De politie, handhaving en hosts zijn in geen velden of wegen te bekennen. En burgemeester Halsema is als volleerde Groen-Links politica te druk met haar virtuele werkelijkheid om gestoord te worden. 



Geen opmerkingen:

Pankaj Mishra: Misschien is Israël de toekomst van een failliete en uitgeputte wereld.

Dat het Duitse naziregime en zijn Europese collaborateurs zes miljoen Joden hadden vermoord, was na 1945 algemeen bekend. Maar jarenlang had...