dinsdag 23 maart 2021

Facebook Censuur


Facebook:

Je kunt 24 uur lang geen berichten of opmerkingen plaatsen
Dit is omdat 2 van je vorige berichten in strijd waren met onze richtlijnen voor de community.
22 mrt. 2021
Je opmerking is in strijd met onze richtlijnen voor de community inzake haatdragend taalgebruik
25 nov. 2020
Je opmerking is in strijd met onze richtlijnen voor de community inzake haatdragend taalgebruik
Het gaat hier om mijn opmerking 'stomme belgen' nadat een Facebook-lezer, Andres de la Fuente, mij erop attent had gemaakt dat het bericht 'Vuilnisman betaalt meer sociale bijdrage dan profvoetballer' niet uit een Nederlandse- maar een Belgische krant afkomstig was. Mijn reactie was ironisch bedoeld, aangezien duidelijk was dat ikzelf als een stommeling had gehandeld. Maar Facebook kent geen ironie, en geen humor, dus hebben de censoren van deze organisatie mij gestraft, omdat hier, volgens hen, sprake was van 'haatdragend taalgebruik.' Aangezien de jongelui van Facebook nog geen fractie van mijn kennis en mijn ervaringen als journalist bezitten, en ik mij niet afhankelijk wil maken van dit slag mensen, is dit ook meteen mijn laatste bijdrage op Facebook
Wanneer u mij wilt volgen dan zult u mijn weblog moeten lezen. Helaas kan ik hier niet mijn weblog-adres geven aangezien de Facebook-censoren mijn bijdragen als spam betitelen. Maar via Google kunt u mijn weblog in minder dan een seconde vinden. Ik wens u veel succes op deze site, voor zolang het duurt. stan van houcke.






Geen opmerkingen:

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...