vrijdag 11 juli 2008

De Commerciele Massamedia 128



Ik hoop toch niet dat deze Huib Modderkolk dezelfde is als de Huib Modderkolk die bij de NRC werkt en die mij net liet weten dat mijn kritiek op Carolien Roelants natuurlijk niet in de NRC kon worden geplaatst:
'Huib Modderkolk is adviseur bij Maes Okhuijsen. Hij creëert free publicity voor opdrachtgevers, werkt als gespreks- en debatleider, is inhoudelijk en organisatorisch betrokken bij het opzetten van debatreeksen en ondersteunt organisaties in de omgang met media en publiek. Na zijn studie politicologie aan de Universiteit van Amsterdam, volgde hij een master journalistiek en media.
Huib liep stage op de politieke redactie van NRC Handelsblad in Den Haag en publiceerde artikelen in die krant, Het Parool en NRC Next. Sinds 2005 ondersteunt hij Ruben Maes bij de inhoudelijke voorbereiding van conferenties en debatten en vanaf maart 2007 is hij werkzaam bij Maes Okhuijsen.' Zie: http://www.m-o.nl/contact/
Ik lees dat deze Huib "creëert free publicity voor opdrachtgevers" en dat kan allemaal erg mooi zijn, maar deze marketing mentaliteit kan natuurlijk geen uitgangspunt zijn bij journalistieke overwegingen. Sterker nog, er moet een duidelijke scheiding zijn tussen propaganda creeëren voor een opdrachtgever en het bedrijven van onafhankelijke journalistiek. Enfin, u kunt Huib Modderkolk inhuren als u iets te verkopen heeft. Zou hij dezelfde zijn als de Huib van de slijpsteen voor de geest? Het moet toch niet nog gekker worden.
Ik zal het stukje naar Huib Modderkolk opsturen. U verneemt zijn reactie zodra hij heeft gereageerd.

2 opmerkingen:

Thesingh zei

Hahahaahahahhaaaaaaaaaaaa!!! Een master in de journalistiek! Afgestudeerd politicoloog! Het sterkt mij alleen maar in de opvatting dat het behalen van mijn rijbewijs een groter "wapenfeit" was dan het behalen van mijn drs. titel. Wat een onzin allemaal. Free publicity? Verkooppraatjes inderdaad.

Anoniem zei

Degene die beslist over de opiniepagina van het NRC creert "free publicity" voor opdrachtgevers. Dit zijn toch de zogenaamd journalistieke, kritiekloze stukjes over deze of gene uitvinding, geheel in de trant van "wetenschappelijke congressen" voor artsen over farmaceutica, die toevallig plaatsvinden op dure wintersportresorts, en de gratis proefritjes in luxe auto's die in pittoreske gebieden worden aangeboden aan autobladen? Maar dit zijn waarschijnlijk niet Huib's opdrachtgevers bij het NRC.

Die Lügenpresse und der Lauschangriff im Mutterland

  Die Lügenpresse und der Lauschangriff im Mutterland LINH DINH  • JUNE 27, 2017  • 1,600 WORDS   •  169 COMMENTS   •  REPLY  RSS   The West...