In Regeneration through Violence, the Mythology of the American Frontier 1600-1860 schrijft de Amerikaanse hoogleraar Rchard Slotkin het volgende over de eerste fundamentalistische christelijke kolonisten: 'The Puritan townsman believes the wilderness is a chaos because he does not understand the laws of survival in the forest. When war forces the Puritan into the woods, he is lost, both phsically and spritually adrift. Having lost his moral bearings, the Puritan's response to stress is likely to be a disproportionately violent and hysterical savagery, or else an abject cowardice.' Vijf eeuwen blank kolonialisme heeft aangetoond hoe bloeddorstig de blanke angst voor de wereld is. Het wordt tijd dat de blanke leert dansen en leert naar de natuur te luisteren.
woensdag 24 juni 2009
Roots 2
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
The Fascist Kaja Kallas
Marc Botenga MEP @BotengaM The EU's High Representative for Foreign Affairs @kajakallas says that Europe and Israel are "very go...

-
Ziehier Yoeri Albrecht, die door een jonge journalist van het mediakanaal Left Laser betrapt werd tijdens een privé-onderonsje met twee ...
2 opmerkingen:
Ondanks alle verwoestingen van de blanke heeft de zwarte het contact met zijn ziel niet verloren
En mede daarom spreken we van "soul music"...;-)
Blues
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
Blues is een muziekstijl die ongeveer tussen 1860 en 1900 is ontstaan en zijn oorsprong vindt in de muziek die slaven (uit Afrika afkomstige negers) in het Zuiden van de Verenigde Staten - onder andere in de Mississippidelta, tussen Memphis en New Orleans) - maakten. De voornaamste muzikale bronnen die tot het ontstaan van de blues hebben bijgedragen zijn de religieuze liederen (gospels, spirituals), de worksongs en de field hollers. Een typische variant van de blues is de cajunmuziek. Muziek maken met elkaar of alleen, met of zonder instrumenten, was voor hen vaak de enige manier om hun lijden uit te drukken en te verzachten. Omdat deze muziek een melancholische toon en inhoud had, werd ze 'blues' genoemd.
Soms gebruikten de zangers 'scheldwoorden' die de bewakers niet kenden. Ze spraken bijvoorbeeld af dat 'hark' in hun liedje als 'zot' bedoeld werd. Zo konden ze de bewakers uitschelden zonder dat deze het merkten. Ze maakten zelf instrumenten en 's avonds zongen ze uit volle borst over de miserie die ze hadden.
anzi
Een reactie posten