maandag 28 november 2022

Natascha van Weezel's Schaamteloze Onnozelheid 2


Zoals eerder gemeld: de 'journaliste' Natascha van Weezel stelt in haar Parool-column vandaag het volgende:   

Het stuk in de Volkskrant over Matthijs van Nieuwkerk en DWDD me enorm aan. Ik wist sinds langere tijd dat er 'gedoe' was geweest bij dat programma... 

Welnu, Van Weezel voegt hieraan toe:

Toch heb ik hier altijd mijn mond over gehouden, net als zoveel anderen. Waarom eigenlijk?

Vervolgens komt de aap uit de mouw:

Het verdient geen schoonheidsprijs, maar als (jonge) redacteur of zzp'er ben je nou eenmaal bang dat je nooit meer aan de bak komt als je je mond open trekt.

Allereerst dit: Van Weezel is niet meer een 'jonge redacteur,' zij is 36 jaar oud. Dus dit argument vervalt. Dan het begrip 'schoonheidsprijs.' Dit is nu precies wat niet klopt aan het werk van de polderpers. Het is namelijk geen kwestie van 'schoonheidsprijs,' hier gaat het om verraad aan de journalistiek, een vak waarbij het zo goed mogelijk overbrengen van de waarheid voorop staat. Van Weezel laat in feite weten geen journaliste te zijn, maar een propagandiste die haar opdrachtgevers wil behagen, en zo haar publiek verraadt, een onderwerp waarover ik al decennia schrijf. Ik kom hierop terug, het wordt nog erger.


Geen opmerkingen:

Israeli Mayor Caught Lying By Sky News