vrijdag 1 mei 2009

Terreur3

Weer een 'blanke' Nederlander die vanuit frustratie zijn macht liet zien, weer iemand die op latere leeftijd ineens een 'cause' vond om 'power' en onvermogen te manifesteren. Weer iemand die om geen ander motief dan rancune zijn (haar) wil wenst op te leggen aan miljoenen anderen. Weer iemand die omdat hem (haar) iets ontbrak het leven van anderen vernietigt, die vanuit het gevoel slachtoffer te zijn anderen opoffert. Ze bestaan in alle maten en soorten,  maar 1 ding hebben ze gemeen: ze zijn onverzadigbaar tot ze dat gevonden hebben wat ze zoeken: de eeuwige rust, de dood.

5 opmerkingen:

Lise zei

Ik heb het gehoord op het nieuws,
en ik vindt het zo erg voor al de mensen die er toen waren, en de familie en vrienden van de slachtoffers.

Anoniem zei

Opmerkelijk ook dat hij juist tegen 'de Naald' moest oprijden:

De onthulling van de Naald, op negen maart 1901. Het was dan ook een cadeau van de inwoners van het dorp aan het bruidspaar koningin Wilhelmina en Prins Hendrik.
Merijn

Vrije-wereldburger zei

Als je het bericht hierover op de CNN-site opent krijg je automatisch de reclamespot "Suzuki: Way of life" in beeld. Omdat de chauffeur in een Suzuki zat.

Het dagelijkse kapitalisme...

Anoniem zei

Ik denk dat het juist andersom is. Ik denk juist doordat deze verharde maatschappij, bestuurd door kille, autistische managers, mensen over de rand helpen. We worden een klein beetje New York/Amerika. Waar komen al die moorden op scholen vandaan, waar komen al die moorden vandaan van een dader die onschuldige mensen doodschiet, wat zit daarachter? Hoeveel gebeurt dat wel niet in het bejubelde Amerika? Gezien hoeveel "torturegames" er rondgaan op internet? Hoeveel mensen hun baan en huis kwijtraken? Geen bestaanszekerheid meer hebben? Op tv alleen maar de "Paris Hiltons" voorbij zien komen, maar minimaal over mensen die moeten zien te overleven? Ik denk dat als je de achtergrond van deze daders weet, je niet verbaast zou moeten zijn, want een autische maatschappij krijgt autistische daders.

anzi

Anoniem zei

correctie;autistische maatschappij

anzi

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...