vrijdag 26 mei 2023

Directeur Yoeri Albrecht (De Balie) excuseert zich voor gebruik geweld tegen journalist

 

Directeur Yoeri Albrecht (De Balie) excuseert zich voor gebruik geweld tegen journalist

Yoeri Albrecht (rechts) en een journalist van Left Laser - © Left Laser

‘Ik had nooit zo moeten reageren op deze journalisten. Hiervoor bied ik mijn excuses aan.' Dat zegt Yoeri Albrecht, directeur van het Amsterdamse debatcentrum De Balie op Twitter, na een incident met journalisten van het linkse mediakanaal Left Laser.Laatste wijziging: 26 mei 2023, 14:31

Albrecht pakte, nadat een journalist van Left Laser hem enkele vragen stelde, de microfoon hardhandig van de man af en smeet die op de grond. Het filmpje werd verspreid door Left Laser met de tekst: ‘Normaal gedrag voor de directeur van een debatcentrum’.

‘Wat hieraan vooraf is gegaan weet ik niet, maar wat ik hier zie is onbegrijpelijk en kwalijk. Van journalisten blijf je af. Een royaal excuus lijkt me op zijn plaats’, twitterde algemeen secretaris Thomas Bruning van de NVJ na het incident.

Inmiddels is dit dus gebeurd. Albrecht voegde er aan toe: ‘Het is van groot belang dat journalisten hun werk kunnen doen en met respect in gesprek blijven’. Bekijk de video hieronder.

Geen opmerkingen:

Het Nihilistische Israel

‘Het Westen heeft de wereld niet gewonnen door de superioriteit van zijn ideeën, waarden of religie, maar eerder door zijn superioriteit in ...