woensdag 17 maart 2021

Weer Niet op Idioten Gestemd

En weer worden de mensen massaal bedonderd. Ik lees in Het Parool'vooral overheerst het  gevoel dat het nu écht ergens over gaat.' Maar waar gaat het dan over? Ik lees tevens 'Stem voor nieuw leiderschap. D'66.' Maar welk nieuw leiderschap? Ik heb ditmaal weer niet gestemd. Ik zou niet weten op wie. De overgrote meerderheid van de parlementariërs zijn intellectuele lichtgewichten die ook nog corrupt zijn. Mij valt dan ook niets te verwijten wanneer er weer zo'n maffe regering komt. Daarentegen zouden alle mensen die nu gestemd hebben, zich diep moeten schamen voor de zotten die zij opnieuw aan de macht hebben geholpen. Wanneer leert de kiezer? Als de politiek alles heeft kapot gemaakt? Maar dan is het te laat.



1 opmerking:

Rene Westermann zei

U hebt gelijk. Mag ik u herinneren aan een uitspraak van de historicus Prof. Dr. Huizinga uit
1934, eerder op uw weblog beschreven: Hoe kan het anders? Een staat, opgebouwd uit welvarende burgerijen van matig grote steden en uit tamelijk tevreden boerengemeenten, is geen kweekbodem voor hetgeen men het heroïsche noemt. Zoeven het geslijm van een andere NIETSZEGGENDE historicus gehoord, een intellectuele niemendal, die het vrome volgzame Nederlandse volk bedankt voor zijn monster(lijke) zege. Om cynisch te zijn: Nederlandse tamelijk tevreden boerengemeenten oogsten wat zij zaaien. De welvarende burgerijen uit de middelgrote steden staren naar hun Medusa tot zij verstenen. Mijn tijd zit er op. Ik blaas de kraaienmars......