Michael Pailin loopt door de hoofdstad van Noord Korea. Bij een grote poster langs de straat zegt hij dat men er nergens reclame ziet voor consumptiegoederen, alleen maar voor ideeën, bedoelende politieke propaganda. Volgens mij maakt hij een fout, want de ideologie is bij ons in de reclame zo onmerkbaar verwerkt, dat Palin en de overgrote meerderheid van de westerlingen het niet kan zien.
maandag 10 december 2018
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Chris Hedges: Restoring Lies and Insanity to American History
Restoring Lies and Insanity to American History The assault on historical memory by the Trump administration is designed to obliterate our...

-
Ziehier Yoeri Albrecht, die door een jonge journalist van het mediakanaal Left Laser betrapt werd tijdens een privé-onderonsje met twee ...
1 opmerking:
Het gaat wellicht nog een stap verder.
Na eeuwenlange koopvaart op China om prachtige zijde, porselein en wat al niet te ruilen tegen Mexicaans zilver (aangezien het Westen weinig had dat het Oosten niet reeds lang in betere kwaliteit maakte – behalve wapens), zorgt westerse reclame (= propaganda) er nog steeds voor dat ‘Made in China’ als een aanduiding van inferieure kwaliteit blijft worden gezien.
Westerse reclame voor producten (van smartphones tot modemerken etc) die nota bene in China werden gemaakt….
Ton
Een reactie posten