woensdag 24 september 2008

Marnix Koolhaas van de VPRO 3


Marnix Koolhaas, je schrijft:

'Luister bijvoorbeeld naar een fragment waarin Hanneke Groenteman (toen "Hoor Haar", nu bij omroep MAX furore makend) en oproer-verslaggever par excellence Stan van Houcke (toen radio STAD, nu nog altijd anti-autoritair voortbloggend op stanvanhoucke.blogspot.com) hun partijdigheid nadrukkelijk onderstrepen. Want natuurlijk is niet alleen de jaren 80-inbreker “fout”, ook –en misschien zelf nog veel meer!- dienen zij rekenschap en verantwoording af te leggen die op 30 april 1980 via de staatszender Hilversum 2 opriepen tot openbare geweldspleging, aanslagen op lijf en leden, en andere wetsovertredingen.'

Ter zake Marnix, kun je de lezers van deze weblog de citaten geven waarin ik mijn 'partijdigheid nadrukkelijk' onderstreep, waardoor de Kroningsdag in geweld eindigde? Want dat beweer je in 1 adem. Overigens was het niet radio STAD, maar STAD, Radio Amsterdam. Dit voor de geschiedenis. Marnix, ik verzoek je de lezers van deze weblog de citaten te geven, die volgens jou de reden zouden moeten zijn voor mij om 'rekenschap en verantwoording af te leggen'? En in tegenstelling tot het Openbaar Ministerie en het officiele politieonderzoek meen jij dat onder andere ik 'opriep tot openbare geweldpleging, aanslagen op lijf en leden, en andere wetsovertredingen?' Kun je de betreffende citaten geven, zodat wij op een journalistieke manier en niet via een inquisitiemethode de werkelijkheid kunnen reconstrueren.

En ben je bereid om publiekelijk je beschuldigingen in te trekken en je te verontschuldigen voor je onjournalistieke gedrag zodra je niet met feiten op de proppen kunt komen?

Ik kom hier op terug.

Geen opmerkingen:

How Zionists Treat Their OWN POPULATION

  https://twitter.com/Kahlissee/status/1780545543602675793 Khalissee @Kahlissee How the wives of Israeli hostages were beaten outside Netany...