woensdag 29 november 2006

Partij voor de Dieren? 2

De Partij voor de Dieren leidt aan hetzelfde euvel als de winkel in damesceintuurs die ik dit weekeinde zag op de Parijse Rue de Sèvres. Na een minuut heb je het wel gezien. Het onverdoofd castreren van kleine biggetjes is inderdaad een weerzinwekkende daad, en moet ogenblikkelijk worden verboden. Maar hoe nu verder met de armoede in de wereld, de gevolgen van de klimaatverandering of de oorlog in Irak? De fractievoorzitster van de PvdD kan bij deze wezenlijke onderwerpen hooguit haar betoogje afsluiten met de woorden ‘en overigens ben ik van mening dat biggetjes niet onverdoofd gecastreerd mogen worden, gelijk Cato zijn betogen beeindigde met: ‘Overigens ben ik van mening dat Carthago verwoest moet worden!’ Nu we toch in het oude Rome zijn beland, wist u dat keizer Caligula zijn lievelingspaard Incitatus tot senator wilde benoemen? Dat is pas dierenliefde!

Geen opmerkingen:

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...