maandag 30 oktober 2006

11 September 2001 (15)



Ik was gisteren in Felix Meritus in Amsterdam waar een bijeenkomst was over Oorlog & Vrede met een talloze interessante sprekers. Een aantal heb ik geinterviewd en die zal ik binnenkort op mijn audioblog zetten. Toen ik het gebouw betrad stonden er een keurig geklede jonge vrouw en jonge man DVD's uit te delen met als titel '9/11: PRESS FOR TRUTH. 911 MYSTERIES .NEDERLANDS. KOPIEEREN TOEGESTAAN.' De DVD zat in een wit hoesje, zonder een of andere verwijzing wie het gemaakt had. Ik heb vanochtend die DVD gedraaid. Buitengewoon boeiende informatie. Wie de mensen waren die ze uitdeelden weet ik niet, maar ik raad u aan naar die documentaires te kijken: U kunt onder andere via deze website ernaar kijken: http://www.st911.org/

Of direct: http://video.google.com/videoplay?docid=7655121911742912177&q=press+for+truth

9/11 Mysteries (video)http://video.google.com/videoplay?docid=-6708190071483512003
Loose Change, 2nd Edition (Recut) http://video.google.com/videoplay?docid=7866929448192753501
Terror Storm with Alex Jones (video)http://video.google.com/videoplay?docid=5792753647750188322
9/11: A Conversation with Jim Fetzer (video)http://video.google.com/videoplay?docid=590053292130233240

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Fijn u ontmoet te hebben meneer van Houcke en hartelijk dank dat u de informatie boeiend genoeg vond om er in uw weblog aandacht aan te schenken.

Was u de man slanke man voornamelijk in het zwart gekleed met een grijze dos haar? Ik dacht u te herkennen maar volgens mij stelde u zich voor aan mij als Erik en dat heeft me denk ik verward.

Hoe dan ook, het is erg fijn om te zien dat dit onderwerp uw aandacht heeft gekregen, hieronder even kort mijn visie op 11 september:

De gevolgen,
- oorlog Afganistan,
- oorlog Irak,
- de aanstaande oorlogen tegen Iran, Syrie, Venezuela,...,
- de wereldwijde “War on oorlog”,
- gebruik van DU munitie, fosfor bommen, cluster bommen, (mogegelijk straks tactische nucliere bommen),
- honderden duizenden onschuldige burger doden (en nog meer te komen),
- privacy beperkende anti-terreur wetgeving die van de USA nu feitelijk een fascistische dictatuur hebben gemaakt,
- de vrijheid beperkende wetgeving in NL,
- etc.

zijn als de bittere vruchten en bladeren van de boom die op 11 september heeft wortelgeschoten.

We kunnen op elk van deze onderwerpen eindeloze gesprekken voeren en al dan niet onze afkeuring hierover uiten. Maar dit alles is terug te voeren op de gebeurtenissen op 911.

Zou het niet beter zijn als we meteen tot de kern van de zaak komen en het probleem bij de wortel aanpakken? Als we dit doen hoef de boom geen vruchten meer te werpen en hoeven we ons hier ook niet meer mee bezig te houden. De beste manier om de gevolgen van 11 september te bestrijden is antwoord te vinden op de vragen rondom deze desastreuze dag.

Voor mij is het glashelder: 911 is een ‘inside job’ en het is onze morele plicht tegenover alle slachtoffers en ons eigen geweten dit helpen wereldkundig te maken.

Het is geen ver van m’n bed show, hiermee redden we ook onze eigen hachje.

Wanneer vrijheid verloren is betekent veiligheid ook niets.

Met vriendelijke groet,
Een keurig geklede jonge man :-))

Anoniem zei

En hier sluit ik me volledig bij aan. Ik was ook die dag aanwezig in Amsterdam en deelde eveneens (ook al was het maar ff) dvd's uit. Keurig gekleed ging ik niet ;-).

Anoniem zei

Nog even een kleine correctie ter verduidelijking:
M.i. is 911 geen oorzaak maar een een legitimatie voor de gevolgen maar ervan.

Het beantwoorden van de vragen over deze gebeurtenis en de redenen daarvoor kunnen m.i. het klimaat scheppen voor de oplossing van veel conflicten.

Wat 911 zo bijzonder maakt is dat het zo doorzichtig is dat het een zelf toegebrachte wond is en plaats heeft gevonden in een tijd dat veel mensen zelf d.m.v. het internet informatie kunnen inwinnen i.p.v. de hersenloze propaganda van de corperate media voor waarheid aan te nemen, dat het voor de massa als brug kan dienen voor het begrip van het grotere geheel.

stan zei

bedankt democraat voor uw tips. ik ben het met u eens, het probleem ligt veel dieper.
lees ook jerry fresia: 'toward an american revolution. exposing the constitution & other illusions,' verschenen in 1988, buitengewoon verhelderend boek over de amerikaanse grondwet en de mensen die de constitutie schreven met als centrale vraag: 'is it possible for a class which exterminates the native peoples of the americas, replaces them by raping africa for humans it then denigrates and dehumanizes as slaves, while cheapening and degrading its own working class - is it possible for such a class to create democracy, equality, and tro advance the cause of human freedom?'

Anoniem zei

Dank democrat voor uw uitleg en tips.

De omvorming van onze samenleving naar een totalitaire samenleving is het einddoel waaraan gewerkt wordt door 'gereedschappen' zoals 911. Dit is het grotere geheel waar ik op doelde.
Inderdaad zoals u zegt, deze gebeurtenis moet m.i. ook geplaatst worden in een reeks van 'middelen'.

Het grotere geheel lijkt me helaas nog steeds te vaag en ongrijpbaar voor de onge-informeerde massa die dagelijks het propaganda van de corporate media consumeren.
Een te grote gedachte sprong.

Daarom hoop ik dat concrete en relatief te bevatten gebeurtenis als 911 een brug kan zijn naar het begrip voor het grotere geheel.

NRC. Goedemorgen en Welterusten

  Goe Vandaag 16 APRIL 2024 Goedemorgen, Oekraïne slaakt een noodkreet: door het tekort aan munitie dreigt Rusland op alle fronten terrein t...