donderdag 14 januari 2021

Con Man Asscher Stapt Op

 

Lodewijk Asscher wordt toch geen lijsttrekker van de PvdA. In een verklaring op Facebook stelt hij dat hij zich terugtrekt als kandidaat-lijsttrekker. Het was de bedoeling dat de leden hem dit weekend op het partijcongres definitief zouden benoemen. Dat congres wordt nu uitgesteld.

Asscher zegt dat de PvdA essentieel is voor een eerlijker toekomst. Maar volgens hem maakt de discussie over zijn persoon het niet mogelijk voor hem om lijsttrekker te zijn. Hij maakt wel zijn termijn als Kamerlid af, maar hij stopt meteen als fractievoorzitter en na de verkiezingen komt hij niet terug als Kamerlid. Lilianne Ploumen neemt nu zijn rol als fractievoorzitter over.

https://nos.nl/artikel/2364324-asscher-trekt-zich-terug-als-lijsttrekker-pvda.html


2 opmerkingen:

Hans zei

De sociaal democratie was al eerder vertrokken.

Sjuul van Dissel zei

Hoi Stan,

Gisteravond laat op de NO-Sense site vroegen ze me een vragenlijstje in te vullen. Ik kom daar 's-avonds nooit maar maakte gister een uitzondering op mijn regel het NO-Sense kotsen voor mijn ochtendwandeling maar gedaan te hebben. Wat ik deed. Maar vanmorgen geen spoortje van terug te vinden. Waren leuke leuke vragen waarbij ik mijn antwoorden nader kon toelichten. Ik heb ze ook een link naar mijn facebookje gegeven. https://www.facebook.com/sjuul.vandissel