donderdag 10 december 2020

Sabine Niederer en de PostModerne Wetenschap

 Mag ik u even voorstellen:


MW.  S.M.C. NIEDERER (SABINE)

Lector Visual Methodologies
Telefoon:
0634018004
Bij geen gehoor:
0205954700
Email:
s.m.c.niederer@hva.nl
Werkadres:
Benno Premselahuis, Rhijnspoorplein 1, 1091 GC Amsterdam
Postadres:
Postbus 40,1000 AA Amsterdam
Kamernummer:
04A09

Mevrouw Sabine Niederer schreef samen met Richard Rogers een werkstuk getiteld:

politics of social media manipulation. Amsterdam University Press. https://www.aup.nl/en/book/9789048551675/the-politics-of-social-media-manipulation

Disinformation and so-called fake news are contemporary phenomena with rich histories. Disinformation, or the willful introduction of false information for the purposes of causing harm, recalls infamous foreign interference operations in national media systems. Outcries over fake news, or dubious stories with the trappings of news, have coincided with the introduction of new media technologies that disrupt the publication, distribution and consumption of news -- from the so-called rumour-mongering broadsheets centuries ago to the blogosphere recently. Designating a news organization as fake, or der Lügenpresse, has a darker history, associated with authoritarian regimes or populist bombast diminishing the reputation of 'elite media' and the value of inconvenient truths. In a series of empirical studies, using digital methods and data journalism, the authors inquire into the extent to which social media have enabled the penetration of foreign disinformation operations, the widespread publication and spread of dubious content as well as extreme commentators with considerable followings attacking mainstream media as fake.

Dit onderzoek is uitgevoerd in opdracht van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. De verantwoordelijkheid voor de inhoud van het onderzoek berust bij de auteurs. De inhoud vormt niet per definitie een weergave van het standpunt van de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.


In dit onderzoek voor minister Kajsa Ollongren, die probeert internet aan banden te leggen,  noemen beide auteurs onder andere mij een 'hyperpartisan.' Ik neem aan dat zij bedoelen dat ik enorm partijdig ben, en daardoor onbetrouwbaar. Het wonderlijke is dat mevrouw Sabine Niederer, en haar mede-auteur,  geen enkel bewijsstuk aandragen om mij persoonlijk te betichten van onbetrouwbaarheid. Dit  is kennelijk de moderne wetenschappelijke manier om een journalist te criminaliseren. Ik kom hierop terug.  


3 opmerkingen:

Mvk zei

Ik vind het knap van je dat je je als journalist met gevoelige zaken bezighoudt, vandaag de dag lijkt het tijdperk van mccarthy te zijn teruggekeerd maar dan in nl jegens critici van het regeringsbeleid, full out media war tegen andersdenkenden, bijvoorbeeld nrc journalisten als wilmer heck en andreas kouwenhoven zijn gekochte journalisten, gedekt en/of gekocht door de aivd en ministerie van justitie en veiligheid als je het mij vraagt, je kunt bijna niet van ze winnen https://www.rvdj.nl/2018/33 en ze verdraaien en spinnen vaak een heleboel terwijl ze tegelijkertijd anderen beschuldigen van desinformatie https://www.nrc.nl/nieuws/2020/12/10/alternatieve-feiten-voor-alternatieve-therapeuten-a4023472 ik hoop dat jij je veilig voelt, ik zie rare dingen https://www.trouw.nl/binnenland/een-youtuber-krijgt-bezoek-van-de-politie-vanwege-complottheorieen-dit-beleid-slaat-door~b4965a4e/

stan zei

ik ben al gemarginaliseerd. ik heb niets te verliezen. bovendien voer ik altijd argumenten aan. en tenslotte, ik ben niet bang. als ik nu al bang zou zijn voordat de oorlog werkelijk is begonnen, zou ik geen knip voor de neus waard zijn. de totalitaire staat is er al.

Mvk zei

Yes, goed te horen, ik vind het altijd prettig jouw blog te lezen, een sprankje hoop in deze totalitaire mediastaat!

Het Nihilistische Israel

‘Het Westen heeft de wereld niet gewonnen door de superioriteit van zijn ideeën, waarden of religie, maar eerder door zijn superioriteit in ...