dinsdag 15 mei 2007

Ondine de Kroon


Sonja attendeerde me op het volgende:
Een kennis van me maakt heel bijzondere kleurenlinosnedes:
Inderdaad: schitterend.
Over onder andere de onderste afbeelding schreef Ondine de Kroon:
'Ik maakte onder deze titel zeven linoleumsneden naar aanleiding van een reis door het Zuidwesten van de Verenigde Staten. Ze gaan over de kleurrijke bevolking van het platteland, de armen die met veel creativiteit in een onherbergzaam landschap hun bestaan bijeenschrapen onder de zegen van de Amerikaanse vlag, het kapitalisme en de brandende zon.H Een kennis van me maakt heel bijzondere kleurenlinosnedes:et was hartje zomer. Ik reisde met mijn vriend mee die moest spreken op een ecologiecongres linoleumsneden.'

Ondine de Kroon, linoleumsneden

Den Haag, 1964

Geen opmerkingen: