maandag 14 mei 2007

Bevrijd


Van een andere vriend die ook Ton heet en in de Amsterdamse Staalstraat een winkel met oosterse kunst heeft, Kashba geheten, kreeg ik deze foto opgestuurd met deze scherpzinnige tekst.

Het is van een kunstenaresse, Merapi Obermayer. Ik weet niets van haar behalve wat ik op internet kon vinden:
Over de kunstenaar

Geboren op Java, Indonesië.
Merapi Obermayer werd geboren tijdens de onafhankelijksoorlog van Indonesië. In 1975 bekwaamde zij zich in de beeldende kunst en het schrijven. Wie geen landschap heeft moet er zelf maar een samenstellen. Een landschap houdt meer in dan alleen datgene wat men in woorden kan uitdrukken. Fragmenten die voorbijgaan noem ze haar werk. Stilte en harmonie. Breekbaar. Natuur is daar. Dichtbij. Ondankbaar voor het oog. Soms dwalen haar gedachten af naar die ene plek waar ze ooit vandaan kwam, maar die ze niet meer kan benoemen.

Zie: http://www.galeries.nl/mnkunstenaar.asp?artistnr=17414&vane=1&em=&meer=&sessionti=985235054

Op de bovenste foto een afbeelding van een kunstwerk van haar.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Deze 5 mei tekst doet me denken aan (vind ik goed passen bij) het verslag van een 56-jarige vrouw dat ik kortgeleden las.

Zij werd in Utrecht op 5 mei gearresteerd tijdens een ludieke fietstocht tegen de komende G8-top.

http://zapruder.nl/zaplog/artikel/getuigenis_slachtoffer_5_mei_arrestatie_in_utrecht/

Anoniem zei

Bedankt dat je dit postte, anoniem! Dat zou ik anders nooit te weten zijn gekomen. Shocking.

Anoniem zei

@Stan: lees maar eens wat deze mevrouw schrijft over de kraakbeweging, dan vind jij dat niet meer zo grappig.

http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/1344/Ontspoord_uit_zelfbeklag

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...