dinsdag 18 juni 2024

Bob Dylan - Just Like Tom Thumb's Blues (Official Audio)

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vind dit fake bagger.
De timing van zijn zang is zoals altijd fake , de instrumenten zijn "fout" vals. Muzikaal gebeurt er niks interessants. Ritmisch is het een luie ingeslapen boel. Elke kleuter speelt binnen een maand net zo goed mondharmonica.Mooi kut dus allemaal.
Maar ik heb geen verstand van teksten , dus misschien dat zou zijn charme kunnen hebben.
Bij Dylan moet ik instant aan de parodie van Zappa van Dylan denken , en kan het daardoor nooit meer serieus nemen , misschien mis ik een hoop tekstueel vernuft en fantasiebeelden.
Trouwens wel goed rijk geworden die Dylan.

jim zei

https://www.youtube.com/watch?v=JEmI_FT4YHU
waarom kom je hier schrijven als je kunt zingen?
Je begrijpt de teksten van Zappa zeg je? Fake en bagger taal.
Kleuters zijn geweldig maar je kent ze niet omdat je hun taal niet verstaat.
Dit vond ik trouwens een goeie remix maar ik denk niet dat je kunt horen waarom:
https://www.youtube.com/watch?v=1mG4NUtRFOk
Dylan was niet oncontroversieel omdat het 'n mens is zou ik daaraan toevoegen maar je kritiek slaat inhoudelijk nergens op, niet op de tekst en niet op de muzikaliteit die onweersproken is. Vandaar dat succes, geld(t).

Anoniem zei

Het spijt me , maar ik blijf achter mijn kneiterharde kritiek op Bob Dylan staan , iemand moet hier in Nederland wat dat betreft het vuile werk opknappen. En zeker als iemand als Matthijs van Nieuwkerk jarenlang op nationale TV zijn liefde voor Dylan verkondigt. Dat kost mij dus jaren om de verwarring die dat onder ons volk heeft gezaaid esthetisch weer recht te zetten in Nederland.
Als iemand de boel muzikaal faket dan kan me de rest eerlijk gezegd gestolen worden , hoe relevant of controversieel verder iemand dan ook nog is. Ik bedoel , ga dan gewoon met je gitaar en mondharmonica voor het Capitool staan.
Kan best dat hij zijn zelfbedruipende omweg mensen ergens bewust van heeft gemaakt , maar dan geef ik nog steeds de voorkeur aan mensen die het een en ander in een boek uitdiepen.
De niche van ome Bob interesseert me gewoon niet , geef mij maar Jimi Hendrix en Sly Stone als we dan toch terug in de tijd gaan. Voor mijn part de Beatles en Stones er for good measure ook nog bij , maar GEEN OME BOB MET ZIJN MONDHARMONICA , JA!!!!!
Oh , en een beetje disco , bijvoorbeeld DomYa Think I'm Sexy van Rod Stewart.
Dank U en goedenavond , en ik ga mijn strijd tegen Bob Dylan onverminderd voort zetten en voel mij hierin gesterkt.
Bovendien vind ik dat teksten op muziek in de toekomst alleen nog maar uit betekenisloos gebrabbel mogen bestaan met zeer goed uitgekozen toonhoogten , prosodie en omspelingen.
Ik hoop dat dit U heeft kunnen helpen , zo niet dan kan ik het een en ander nog eens uitgebreider in een essay uitleggen , wat ik ben het nu toch echt beu allemaal, tot ziens daarom.


STEFAN NOORDHOEK: Wat is het verschil tussen een volledig demente wereldleider en een naakte keizer?

  Wat is het verschil tussen een volledig demente wereldleider en een naakte keizer? Niks. Na het eerste presidentskandidatendebat in de VS ...