zaterdag 9 juni 2018

MH17 Raadsels



Rob Heusdens. Bij het vooronderzoek van het JIT (wat alleen de fysieke oorzaak trachtte te achterhalen) is al een kwalijke fout gemaakt destijds. Men heeft de gegevens van de inslagen in de romp gebruikt om de positie van de raket tov. het toestel te berekenen, en dat gegeven vervolgens gebruikt om (met een grote onnauwkeurigheid) het lanceergebied te bepalen. Maar in hun kennelijke opzet om de seperatisten/russen als daders te kunnen aanwijzen, hebben ze die data gecorrigeerd, om naar dat resultaat toe te werken, en wat in strijd is met de gebruikelijke protocollen voor dergelijk onderzoek. Het gebied dat ze aanwezen was overigens 320 km2 groot, wat natuurlijk niet al te nauwkeurig is. Dat komt natuurlijk omdat je de precieze baan van de raket niet weet, want je hebt maar 1 datapunt. Russisch tegenonderzoek kwam op een ander gebied uit, en volgens hun kan de door het JIT aangewezen locatie niet kloppen omdat de raket dan recht op MH17 moet zijn aangevlogen, waardoor aan BEIDE kanten van de romp/cockpit shrapnell ingeslagen zou moeten zijn, wat niet zo is. Zo'n raketbaan van een BUK kun je vangen in een mathematisch model, op grond van de bekende fysieke kenmerken. Als je dan een tweede punt zou hebben van zo'n baan, dan kun je met meer nauwkeurigheid de lanceer locatie berekenen. De raket laat nl. een duidelijke knal horen wanneer die door de geluidsbarriere gaat. Op de grond horen mensen twee knallen, en afhankelijk van de locatie van de waarnemer in verschillende volgorde en tijdsduur tussen de knallen. Die tijdsduur kun je in beginsel meten door getuigen naar geluidsfragmenten te laten luisteren van 2 knallen met daar een varierende tijdsduur tussen de knallen, en het geluidsfragment te laten kiezen dat met het gehoorde tijdverschil het beste overeenkomt. Twee knallen die tegelijkertijd binnenkomen, of knallen met een tijdsbestek van 1/10 seconde ertussen is nog wel degelijk goed hoorbaar en in 1/10 seconde legt het geluid 33 meter af, dus qua afstandsbepaling levert dat een redelijke nauwkeurigheid op. Als je dat onder zeer veel getuigen had laten onderzoeken (zeer veel mensen hebben die knallen gehoord), had je nl. het punt kunnen berekenen waar de raket de geluidsbarriere doorbreekt, en vervolgens kun je dan vrij precies de raketbaan berekenen en dus het lanceerpunt vaststellen. Maar dat onderzoek is helaas niet gedaan. Ik kan mij indenken dat er dan een ander potentiele lanceerlocatie uit de bus zou kunnen zijn gekomen, en één van de deelnemers aan dat onderzoek zo'n onderzoek dan ook liever niet zag uitgevoerd. Tenzij men een dergelijk onderzoek in het geheel niet heeft overwogen, hetgeen dan wel slordig is, omdat elk fysiek/objectief bewijs dat de ware toedracht kan aantonen, onderzocht had moeten worden. Of een dergelijk onderzoek na 4 jaar nog zinvol is, is natuurlijk de vraag, dat had je binnen een paar weken moeten doen liefst.


Ukrainian eyewitnesses confirm military jet alongside MH17 airliner: BBC deletes video 25 July 2014

Steve Pirk
Gepubliceerd op 30 nov. 2014

Source - Global Research: On July 23, two days after the Russian Ministry of Defense presented a radar track of a Ukrainian SU-25 fighter climbing to within three kilometers of MH17, the BBC’s Russian service aired a report by correspondent Olga Ivshina. 

The report originated when Ivshina and her cameraman went in search of the field outside the town of Torez, where the US government claims an SA-11 BUK surface to air missile was launched at the Boeing 777 on July 17.

Instead of finding witnesses who saw or filmed with camera phones a SAM launch plume that would look like this test firing of an SA-11 in Russia, what Ivshina found instead were people who heard two loud explosions in the sky and described Ukrainian fighter jets near the MH17 crash scene. As Ivshina described in the opening of her report, these Donbas locals were certain the Boeing airliner was shot down by the Ukrainian Air Force.

As RT reported in late July, the same night the video was posted on the BBC’s Russian service website the British-taxpayer funded network immediately took the video down. The ‘404 not found’ ghost URL of the video can still be found here, but the content is gone. Russia Today reported on the removal here, including the Russian blogosphere’s suspicions that this was a blatant act of censorship by the British government in order to protect Kiev.

Jan Leder, Managing Editor of the BBC Russian Service, denied that the BBC had engaged in politically motivated censorship of eyewitness testimony on July 24. Mr. Leder wrote in Russian that Ivshina’s report failed to meet BBC editorial standards because it lacked context, specifically the opinions of experts. While Mr. Leder’s statement doesn’t specify what sort of ‘experts’ Ivshina should have consulted for her report to meet BBC standards, we note that nearly all experts cited by Western mainstream media determined to prop up Washington and Kiev’s Narrative of a SAM shoot down have insisted that Ukraine’s Su-25 ground attack jets are incapable of shooting down a Boeing 777.

Journalists and self-described experts such as Aviation Week’s Bill Sweetman, RFE/RL’s Glenn Kates, and New York University Prof. Mark Galeotti all insist Russian and Donbas eyewitness claims about a Su-25 shooting down MH17 are just Kremlin propaganda. Both Sweetman and Kates ignored pushback in comments left below their articles at Aviation Week and RFE/RL that Ukraine possesses a modernized M1 variant of the Su-25 capable of reaching the altitude the Russian Ministry of Defense described in its July 21 press conference.

Sweetman’s article of July 24 is a particularly egregious example of obfuscation, as he bizarrely insists no Ukrainian SU-25 pilot would be capable of putting on an oxygen mask above 23,000 feet. Sweetman also sarcastically refers to Wikipedia edits of the Su-25′s service ceiling after MH17 was shot down, ignoring abundant evidence that Su-25M1s were operational and capable of flying at altitudes up to 10,000 meters months before the Ukrainian Civil War.

This columnist also notes that the pro-Kiev government Twitter feed Ukraine Reporter (@StateofUkraine) reported several hours before the MH17 shoot down on July 17 that the Ukrainian Air Force lost a Su-25M1 to Novorossiya rebel MANPADs. As Russia Insider contributor the Saker noted in early August, Ukraine’s Su-25s are more than capable of firing R-60 and possibly other air to air missiles at an easy target like an airliner. Contrary to the misleading narratives of Sweetman, Kates and Galeotti, a Ukrainian pilot would not have needed to maintain the same altitude or air speed as the Boeing 777 in order to shoot the plane down.

To date, neither Sweetman, Kates, nor Galeotti, or any other Western mainstream media journalist that we’re aware of have bothered to address the BBC Russian report. Like inconvenient facts in George Orwell’s Ministry of Truth modeled after the BBC where the novelist worked during World War II, the eyewitness accounts pointing to a Ukrainian shoot down of MH17 have been flushed down the memory hole. Fortunately, we have the Internet to keep examples of inconvenient reports alive online and highlight when Western media organizations try to bury stories on behalf of their governments.

From the Global Research article: http://www.globalresearch.ca/mh17-wit...

https://www.youtube.com/watch?v=qp5w8HKFnfI&feature=youtu.be


Geen opmerkingen:

Pankaj Mishra: Misschien is Israël de toekomst van een failliete en uitgeputte wereld.

Dat het Duitse naziregime en zijn Europese collaborateurs zes miljoen Joden hadden vermoord, was na 1945 algemeen bekend. Maar jarenlang had...