woensdag 3 oktober 2012

Esther Gerritsen

Al enige tijd schrijft ene Esther Gerritsen een column in de VPRO Gids die ik als oud-VPRO programmamaker nog altijd gratis en voor niets opgestuurd krijg. De columns van Gerritsen gaan over niets, helemaal niets. Deze week begint ze met de volgende mededeling:

'Als mijn wasmachine kapot is, ben ik chagrijnig of zelfs ongelukkig.' 

Het is maar dat u het weet. De teksten van Gerritsen zijn modern, super modern, en wel omdat het over ikke, ikke, ikke gaat. De wereld buiten Gerritsen bestaat voor Gerritsen niet. Ze heeft het altijd over zichzelf. Ze weet niet eens dat er een wereld buiten haar bestaat. Dat maakt haar zo modern.

Esther Gerritsen IK







http://www.youtube.com/watch?v=HlTtss07c7o&feature=plcp

Geen opmerkingen:

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...