woensdag 12 maart 2008

Nederland Bekent Kleur


Mohammed Jabri mailde me net dit. Ik heb er Anne Frank boven gezet:


Tegen racisme, voor solidariteit!> > > > MANIFESTATIE NEDERLAND BEKENT KLEUR> > > > > > > > - Datum: zaterdag 22 maart.> > > > - Plaats: Dam, Amsterdam.> > > > - Tijd: 13.00 - 14.30 uur.> > > > - Optredens: Kasba, Mala Vita en Appa.> > > > > > > > We kunnen niet langer stil blijven. In Nederland> > > > heerst een klimaat van angst en haat en een> > > > toename van racisme en islamofobie.> > > > > > > > Het is tijd om kleur te bekennen, nu het debat> > > > gedomineerd wordt door dagelijkse tirades tegen> > > > hele bevolkingsgroepen. Nu Geert Wilders Artikel 1> > > > van de Grondwet wil afschaffen, omdat hij "wil> > > > discrimineren".> > > > > > > > Steeds meer mensen hebben schoon genoeg van dit> > > > klimaat van angst en haat en kiezen vóór respect,> > > > tolerantie en solidariteit. Het is tijd dat de> > > > stem van de zwijgende meerderheid gehoord wordt.> > > > Dus doe mee aan de manifestatie Nederland Bekent> > > > Kleur op zaterdag 22 maart op de Dam! Zie ook:> > > > http://www.nederlandbekentkleur.nl/

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Daar zal de Balkenbende niet blij mee zijn...

Gaan we een beetje doen alsof in Nederland niet iedereen een potentiële terrorist is.

Zijn die "terreurspotjes" op de radio dan niet doeltreffend?

Dat wordt dan nog meer geld in propaganda steken!

Anoniem zei

Nu je erover begint..
Die terreurspotjes zijn echt te walgelijk voor woorden. Een leraar is nu een "professional" die zich als een ware AIVD'er in de klas inzet voor het opsporen van Potentieel Radicale Ideeën.
Als ik nog zo'n poster zie, of nog zo'n spotje hoor of zie, word ik tientjeslid van Al-CIAda. :-P

Anoniem zei

Defensie komt tegenwoordig op middelbare (VMBO) scholen met 'educatieve' projecten voor leerlingen, over o.a. hoe geweldig een 'carrière' in het leger wel niet is, en over het nuttige opbouwwerk dat het leger doet in Afghanistan. Ik zweer het je, ik keten me vast aan het hek van de school van mijn kind, als ze daar ooit mochten komen.

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...