zondag 5 februari 2006

Philip Freriks 3


Het was mij ontgaan, maar hij is te mooi om niet te citeren. Tegenover de Volkskrant verklaarde onlangs mijn favoriete nieuwsoplezer en dyslecticus Philip Freriks: 'Televisie is ook performance. Je moet er zijn, het heeft met uitstraling te maken. Ik ken mensen - namen noem ik niet - die perfect weten waarover ze het hebben, maar op televisie is het niks. Heel onrechtvaardig.' Ik weet nog iets heel onrechtvaardig. Ik ken mensen - namen noem ik niet - die absoluut niet weten waarover ze het hebben, maar op televisie is het perfect. Daarom moet u hetgeen Philip in het NOS-Journaal beweert ook altijd met een korreltje zout nemen. Overigens staat die pet hem goed, vindt u niet? Alleen al zijn oren zitten helemaal op de juiste plaats. Op en top performance.

Geen opmerkingen:

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...