woensdag 29 januari 2020

Bauke Jan Douma

Gisteren ontving ik deze email, naar aanleiding van mijn bericht dat Facebook censureert zodra het Israel betreft:

Nieuwe opmerking over Zionistische-Censuur via Facebook. - stanvanhoucke@gmail.com - Gmail

Bauke Jan Douma heeft een nieuwe reactie op je post "Zionistische-Censuur via Facebook" achtergelaten: 

Tot mijn spijt stel ik vast dat hetzelfde gebeurt op deze site, Stan.

Vroeger was het nog aardig, met af en toe kleine discussies, en was het mogelijk elkaar te attenderen op andere websites.
Tegenwoordig wordt je bericht geplaatst vele uren en halve etmalen nadat je reactie alweer door vele nieuwe berichten op je site is verouderd en ondergesneeuwd. En vaak verschijnt er niets. Ik vind dat er een zekere minachting voor je lezers vanuit gaat.

Als ik zo dadelijk, meteen nadat ik dit bericht heb verzonden, een screenshot maak staat daarin hetzelfde als jij hier Facebook aanhaalt.
Jammer. 


Aldus Bauke Jan Douma. Nog afgezien van het feit dat ik geen Facebook ben, maar een zelfstandige journalist, vrees ik dat er hier een misverstand gaat ontstaan. Ik ben er niet op uit om een discussie te veroorzaken, ik publiceer voor het merendeel informatie die men niet snel in de mainstream-media zal aantreffen. Niet om te discussiëren maar om te informeren. In het geval van Facebook ging het nota bene over informatie van kritische Joods Israeli's, feiten die Facebook niet wilde plaatsen. Wanneer Bauke Jan bovendien alleen maar een persoonlijke opinie inbrengt en geen wezenlijk nieuwe informatie, plaats ik zijn reactie doorgaans niet. Meningen zijn er genoeg, er is juist een tekort aan informatie. Ik hoop hiermee een misverstand uit de wereld te hebben geholpen.


Geen opmerkingen: