dinsdag 10 april 2018

Ahed Tamimi

Hallo Stan,
Je zult hem al wel geplaatst hebben, maar dit was een deel van de discussie die er op volgde.

Hallo …,
Bekijk graag deze video van Ahed Tamimi’s ondervraging. .Ik heb er geen woorden voor.
Antwoord: Ja, inderdaad. Dat je je zo verlagen kan.
Ik: Je begrijpt er niets van dit heeft met verlagen niets te maken.
Antwoord: Nee?
Ik: Nee, deze man doet gewoon wat hem opgedragen is en wat hij geleerd heeft.
Antwoord: Wat bijzonder van dat meisje dat zij dat aankan.
Ik: Hij doet het niet voor zichzelf, maar voor de staat Israel. Hij is gewoon de staat,
Maar ze zullen hem wel ontslaan omdat hij Israel zo te kijk zet,
want hij kan zelfs een meisje van 16 niet aan.
Antwood: En dat 'if you don't give us what we want'?
Ik: Ja, dat zeg je alleen bij het martelen. Dit is er een vorm van.
Dehumanisatie en martelen. Iemand dingen laten zeggen die je wilt horen. 
Antwoord: Ik moet wel aan iets denken als hij dat kind zo anbrüllt. 
Ik: Inderdaad, dit is gewoon Auschwitz in het klein.
En nu begrijp je misschien waarom wij Auschwitz niet mogen vergeten.
Dat mogen wij niet, maar in feite moeten zij die herinnering voor zichzelf levend houden.
Antwoord: Hoort dit allemaal tot joods-christelijke waarden van het westen?
Magchiel M.

Geen opmerkingen:

NRC. Goedemorgen en Welterusten

  Goe Vandaag 16 APRIL 2024 Goedemorgen, Oekraïne slaakt een noodkreet: door het tekort aan munitie dreigt Rusland op alle fronten terrein t...