Eergisteren, woensdag 28 oktober 2015, meldde de Volkskrant:
Vandaag om 12.00 uur verscheen het rapport van de enquêtecommissie met de titel 'De reiziger in de kou'. De ruim 500 pagina's sommen bijna twintig jaar wanbeleid op dat eindigde in uitgerangeerde treinen en een financiële strop van 11 miljard euro voor de staat...
Tot drie keer toe informeerde ze de Kamer onjuist of onvolledig. Toen de Fyra eenmaal ging rijden en met gigantische mankementen bleek te kampen, beweerde Mansveld dat 'niemand dit verwachtte'. Dat was onjuist, op haar ministerie lagen rapporten die waarschuwden voor vertragingen en uitval.
Ook zette de staatssecretaris belast met het spoor de Kamer op het verkeerde been door op 14 januari 2013 te schrijven dat de punctualiteit van de Fyra 'gestaag verbetert', aldus de commisssie-Fyra. Dat was volgens haar een 'hoopgevend signaal'. Ze liet echter na te vermelden dat 'buitenproportionele inspanningen' nodig waren om de haperende trein te laten presteren.
Welke sociaal-democraat heeft deze mevrouw uitgekozen? Wat waren de criteria? Ik vraag dat omdat PVDA-opperhoofd Samsom, volgens de Volkskrant, nu 'zoekt' naar iemand met 'ervaring,' ter vervanging van de amateur Mansveld.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten