donderdag 13 december 2007

The Peacemaker

Ik hoop dat Iran zo snel mogelijk een atoombom ontwikkelt, want wat lees ik nu op de voorpagina van de krant die onze geest slijpt, de NRC: 'Volgens de VS is de tijd rijp voor toenadering tot Noord-Korea. President Bush schreef onlangs een brief aan Kim Jong-il. Nu gaat Amerika's oudste orkest naar Pyongyang.' En zo hoort het, geen militair offensief, maar een culturele uitwisseling. Zo doen beschaafde mensen dat.

En waarom volgt de Bush bende deze beschaafde weg? Juist, jonge vrienden, omdat Noord Korea kernwapens bezit. Iran bezit ze niet en wordt daarom met Amerikaans en Israelisch geweld bedreigd. Zowel Noord Korea als Iran werden door Bush junior als onderdeel van de 'Axis of Evil' aangewezen, weet u nog wel. En zie het verschil. Daarom durf ik hier de stelling te verdedigen dat Iran zo snel mogelijk een kernwapen moet ontwikkelen. Alleen mensen die voor een politiek van terreur zijn, zijn tegen een Iraans nucleair wapen. En die bom noemen we: de peacemaker.


1 opmerking:

Sonja zei

The Guardian 8 mei 2003: The two faces of Rumsfeld
2000: director of a company which wins $200m contract to sell nuclear reactors to North Korea
2002: declares North Korea a terrorist state, part of the axis of evil and a target for regime change

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...