vrijdag 26 oktober 2007

De Commerciele Massamedia 97



Dit is Ko Colijn.

Ik heb net op de website van De Nieuwe Reporter het volgende gezet:

'Wat Ko Colijn zegt is hilarisch. ''Veel van de scepsis was niet gebaseerd op feiten.'' Je hoort het hem zeggen. ''Veel van de scepsis was niet gebaseerd op feiten.'' Nou Ko, ik kan je vertellen dat mijn Amerikaanse collega's van de alternatieve pers onmiddellijk wisten dat ze geflest werden. Ik trouwens ook. ''Veel van de scepsis was niet gebaseerd op feiten''? Alle scepsis is, zodra het over politici gaat, altijd gebaseerd op feiten. Heb je dan nooit iets van bijvoorbeeld I.F. Stone gelezen? En wie gaat er nu over scepsis spreken als is aangetoond dat je te goedgelovig was om ook maar een greintje scepsis te hebben toen de neoconservatieven beweerden dat Irak elk moment kon toeslaan met massavernietigingswapens. Ik kan je in mijn herinering nog steeds zien daar rechts aan die NOS tafel en maar babbelen. Je was een aanfluiting, een travestie van een echte journalist. En nu nog zeuren ook over andermans terechte scepsis die op NIETS gebaseerd zou zijn, terwijl de sceptici in alles gelijk hebben gekregen. Lees deze drie artikelen van me eens, geschreven voor het tijdschrift de Humanist in de tijd dat jij jezelf en je publiek in de luren liet leggen door Colin Powell en wel omdat je de feiten niet wilde weten. En waarom wilde je die niet weten? Omdat je het spel meespeelt, omdat je de grenzen van de officiele versie maar al te goed kent, omdat je erbij wilt horen, omdat je financieel afhankelijk van je praatjes bent, omdat je de consensus niet durft te doorbreken en natuurlijk omdat je een oliebol bent. Lees de feiten nou eens.

home.planet.nl/~houck006/oorlogomolie.pdf

home.planet.nl/~houck006/oliesel2.pdf

home.planet.nl/~houck006/oliesel3.pdf


Wie van de lezers van deze website durft nu eens serieus in discussie te gaan over dit onderwerp? Wie van al mijn dappere collega's in de polder? Ik ben benieuwd. Ik wacht af. Of is deze website alleen voor het bekende polderlandse gekeuvel?'

Lees verder: http://www.denieuwereporter.nl/?p=1236

Doe mee en probeer een serieuze discussie los te maken over de Nederlandse journalistiek en de belangen die op de achtergrond meespelen.

Geen opmerkingen:

How Zionists Treat Their OWN POPULATION

  https://twitter.com/Kahlissee/status/1780545543602675793 Khalissee @Kahlissee How the wives of Israeli hostages were beaten outside Netany...