donderdag 26 januari 2006

GroenLinks

Er zijn verkiezingen in aantocht, de bedelbrieven stromen weer binnen, ditmaal van GroenLinks, verstopt in de VPRO-gids. Femke Halsema schrijft ons: 'Geachte meneer, mevrouw, Deze brief stuur ik u om twee redenen. Ten eerste wil ik graag uw mening weten over een aantal zaken, die GroenLinks belangrijk vindt. En ten tweede heeft GroenLinks steun nodig van haar kiezers. Daarom vraag ik u om een eenmalige bijdrage.' Nee dus mevrouw Halsema en wel omdat u alleen vlak voor verkiezingen wil weten wat wij kiezers vinden en bovendien gaat het niet om ons, maar om geld voor uw club. De wijze waarop u het democratisch systeem tot dit armzalige niveau terugbrengt, stemt wanhopig. Daarom krijgt u niet mijn stem en ook niet een deel van mijn geld.

Geen opmerkingen: