zondag 29 januari 2023

Auschwitz Schooiers

Wat een schooiers. Ze proberen de geschiedenis te ontkennen, 27 miljoenen Sovjet-burgers stierven in de Tweede Wereldoorlog, onder wie veel Russen. Nederland collaboreerde voor het merendeel met de nazi's door de andere kant op te kijken of bij de SS te dienen, door joden te verraden. Procentueel zijn er twee keer meer joden uit Nederland gedeporteerd, met  steun van de politie, de NS en de burgerlijke stand, dan uit België en drie keer zoveel als uit Frankrijk. De Amsterdamse amtenaren hadden een kaart gemaakt met daarop concentraties joden in de stad, zonder dat de nazi-bezetter daar nog om gevraagd had. Als zoon van twee oorlogshelden die tegen de nazi's vochten schaam ik mij steeds meer Nederlander te zijn. Een stelletje schooiers zijn de meesten van jullie.


In geen ander door de nazi's bezet land werden zoveel joden afgevoerd en sloten zovelen zich vrijwillig aan bij de SS als Nederland. Auschwitz werd bevrijd door de Sovjets. Wat zien we nu? Russen worden geweerd bij Nederlandse Holocaust-herdenking.

2 opmerkingen:

Bauke Jan Douma zei

Inderdaad -- ook ik schaam me voor het huidige regime hier in Den Haag.
Openlijke Nazi-vriendjes, Rutte voorop.

Anoniem zei

wat ben ik "blij" dat ik al jaren geleden door had welke kant het opging met de herdenkingen. Het begon al jaren geleden bv bij de februari herdenking bij de Dokwerker. De geschiedenis vervalst, omgekeerd. Ernstig is dit wel. Ben helaas te oud om dit land de rug toe te keren.

Let the pictures hit you.

  Lord Bebo @MyLordBebo BE QUIET AND WATCH. Let the pictures hit you. This is a smashed Ukrainian position, now under Russian control. Po...