zondag 17 oktober 2021

Femke Halsema en de Grote Mensen Wereld


Dit weekeinde werd bekend: 

Om een vuist te maken tegen de drugscriminaliteit moet er door de gemeente jaarlijks twintig miljoen euro worden vrijgemaakt. Dat schrijft burgemeester Femke Halsema in een brief aan de raad, waarin ze spreekt over een 'langdurige strijd.'

Halsema wil dat Amsterdam in deze strijd niet volledig afhankelijk is van geldstromen uit het Rijk en vraagt met klem aan de raad of er in de volgende coalitieperiode stelselmatig veel geld geïnvesteerd wordt om de drugseconomie in te dammen.

https://www.nu.nl/amsterdam/6162274/halsema-vraagt-raad-om-tientallen-miljoenen-euros-in-strijd-tegen-drugscriminaliteit.html

Ik woon al een halve eeuw in of nabij het centrum van Amsterdam, en weet dat wereldwijd meer dan 90 procent van de illegale heroïne-exporten uit Afghanistan afkomstig is, en dat de mega-winsten via corrupte banken worden belegd in de westers vastgoed. Ook in Amsterdam. Nu wil mevrouw Halsema -- die in korte tijd veel heeft beloofd, maar nog niets heeft waar gemaakt -- deze zwart geld mafia gaan aanpakken. Het wonderlijke is alleen dat zij nog steeds niet in staat is gebleken om de kleine drugsmisdaad in mijn buurt effectief te laten bestrijden. 

Haar nieuwe belofte is een schoolvoorbeeld van het werk van haar spindoctors. Hoe minder beroepspolitici in staat zijn de werkelijkheid te beheersen, des te absurder worden hun beloften. Zou mevrouw Halsema weten dat de CIA al twee decennia betrokken is bij de Afghaanse heroïnehandel? Zo nee, laat zij mij onmiddellijk bellen, en dan kan ik haar meteen enkele titels geven van boeken en studies hierover, geschreven door Amerikaanse deskundigen, de meesten van hen academici. Ik hou u op de hoogte zodra zij mij gebeld heeft. En ook als zij niet belt. Tot die tijd blijft zij een publiciteitsgeile dame. 

Kijk mij nu toch eens met een groepje typische Amsterdammers.

 


 

Geen opmerkingen: