maandag 6 juli 2020

De Zwendel van PostNL

  1. Ik krijg regelmatig een postpakket uit de Verenigde Staten. Meestal betreft het boeken die of zeldzaam zijn, of moeilijk te krijgen. Ik weet nooit wanneer die pakketten precies arriveren. Welnu, onlangs overkwam me opnieuw het volgende: er werd een pakketje aangeboden op het moment dat ik enkele dagen niet thuis was. Na anderhalve week ben ik terug, zie een notitie van POSTNL met de vermelding: 'Er is een pakket voor u uit het buitenland. Wij hebben uw pakket bij deze PostNL-locatie bezorgd: Gebroeders Winter Singel. SingeL 250 SOUS. 1016AB Amsterdam.' Ik meld mij op dit adres en krijg te horen: 'Nee, u had dit pakket binnen zeven dagen moeten ophalen. We hebben het teruggestuurd naar de afzender.' Wie was dat? 'Weet ik niet. Het kwam wel uit de Verenigde Staten. Vraagt u maar aan PostNL, waar uw pakket is.' 

    Ik bel PostNL 088 - 22 55 626. 'Hallo, met Patrick. Wat kan ik voor u doen.' Mijn pakket opsporen. 'Dat is teruggestuurd naar de VS. Ik weet niet waar naar toe. En wat betreft uw tweede pakket, dat ligt nog bij ons.' Stuur dat pakket dan maar. 'Dat kan niet, want de regel is dat als het niet binnen zeven dagen wordt opgehaald, het wordt teruggestuurd naar de afzender. Het punt is nu dat wij niet het adres van de afzender weten, met als gevolg dat wij uw pakket aan een of ander goed doel gaan schenken.' Maar Patrick, je kunt toch niet mijn pakket aan iemand anders geven. Ik zit nu thuis, en morgen en overmorgen ook, dus stuur mijn pakket op. Ik heb ervoor betaald. 'Nee dat kan niet meneer. Ik heb u al uitgelegd wat de regels van PostNL zijn. We sturen het terug naar de VS, en nu dat niet mogelijk is, geven wij uw pakket weg. Ja, u kunt natuurlijk mijn chef nog bellen: Jos Tjepkema. Zijn telefoonnummer? Momentje. Tuut, tuut, tuut.' 


    16 juni 21:30 

    Retourzending gesorteerd, wordt overgedragen aan afzender

    Bezorgd op 5 juni 8:20 

  2. 16 juni 3:57 
    Zending is gesorteerd 
  3. 16 juni 0:20 
    Zending is ontvangen door PostNL 
  4. 15 juni 10:03 
    Zending niet afgehaald, gaat retour afzender 
  5. 5 juni 11:58 
    Zending af te halen bij PostNL-punt 
  6. 5 juni 8:26 
    Bezorgen lukte niet, zending gaat naar PostNL-punt 
  7. 5 juni 8:20 
    Zending is bezorgd 
  8. 5 juni 7:25 
    Bezorger is onderweg 
  9. 5 juni 7:06 
    Zending is gesorteerd 
  10. 4 juni 22:44 
    Zending is ontvangen door PostNL 
  11. 3 juni 18:10 
    Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL 
  12. 3 juni 17:12 
    Zending vrijgegeven in het land van bestemming, doorgestuurd naar geadresseerde 
  13. 3 juni 17:11 
    Zending ontvangen in land van bestemming

    Brave New World. De Wereld Anno 2020






Geen opmerkingen:

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...