JIT-‘verhaal’ over MH17 zo lek als een mandje..??
x
x
JIT-‘verhaal’ over MH17 zo lek als een mandje..??
2018 © WantToKnow.nl/be
x
Rusland heeft vandaag laten weten, dat de serienummers van de Buk die volgens het JIT-onderzoeksteam, de MH17 heeft neergeschoten, laten zien dat de Buk werd geproduceerd in 1986. Maar dat deze eigendom is van de Oekraïne. Wellicht kun je de JIT-presentatie nog herinneren, waarbij werd gezegd, dat de getoonde Buk-restanten zouden wijzen op een basis in Rusland. NOOIT werd enige methodiek dan wel documenten getoond die de JIT conclusie ondersteunen, Rusland heeft deze documenten WEL.
Dit is werkelijk zeer heftige informatie, die natuurlijk al véél eerder boven tafel had kunnen komen, wanneer het JIT niet bij voorbaat Rusland als ‘persona non-grata’ had behandeld. Bij een fatsoenlijk onderzoek hoor je niet de mogelijke ene dader uit te nodigen (Oekraïne) en de mogelijke-voorkeursdader (Rusland) al bij voorbaat de zwarte piet in de schoenen te schuiven. Terug naar de serienummers-informatie die Rusland vandaag heeft verstrekt.
Deze serienummers die zijn gevonden op de resten van de Buk-raket die volgens JIT Malaysiaian Airlines vlucht MH17 over Oost-Oekraïne neerschoot, laten zien dat het projectiel in 1986 werd geproduceerd, aldus het Russische leger. En.. het projectiel was eigendom van Oekraïne, zo voegde het bericht eraan toe. Zoals het JIT beschreef, zijn er twee serienummers gevonden op fragmenten van de raket, die in juni 2014 het Malysian Airlines-passagiersvliegtuig neerschoten. Deze serienummers waren gemarkeerd op de motor en de straalpijp van de raket.
Het JIT heeft nu een stevige kluif te behappen..Het Russische leger zei vandaag dat ze de raket getraceerd hadden en en het serienummer ervan bij de producent terug gevonden hebben. Het nummer is #8868720. Generaal Nikolay Parshin toont in zijn presentatie de documenten van de Buk-raket, waarvan sommige zijn vrijgegeven. De raketten werden geproduceerd in een militaire fabriek in Dolgoprudny in de regio Moskou in 1986. Daar werd de raket op 29 december 1986 uit de fabriek verscheept en afgeleverd bij de militaire eenheid 20152 in het huidige Oekraïne. (toen nog de Sovjet-Unie)
Deze eenheid wordt nu het 223ste luchtafweerdefensie-regiment van de Oekraïense strijdkrachten genoemd, aldus het rapport. Deze eenheid nam ook deel aan het harde optreden van Kiev in juni 2014 tegen de ‘rebellen/opstandelingen/vrijheidsstrijders in Oost-Oekraïne, aldus de generaal.
Het bewijsmateriaal weerlegt de beschuldigingen door Oekraïne en enkele andere partijen, die beweren dat een Buk afgeleverd vanuit Rusland, verantwoordelijk zou zijn voor de neergang van MH17, aldus het rapport van het ministerie van Defensie. Alle materialen zijn naar de Nederlandse onderzoekers gestuurd, voegde het Russische leger eraan toe. Tja en daar is het JIT, met Oekraïne aan boord, dan in een zeer precaire situatie beland.. Het kan natuurlijk naar buiten niet roepen dat het niet klopt. Maar er dient wel een verklaring te komen..
Belingcat weggezet als amateurs die keihard frauderen..?
Het Russische leger daagt ook videobeelden uit die worden gebruikt door de in Engeland gevestigde groep Atlantic Council groep Bellingcat, die zichzelf een burgerjournalistiekorganisatie noemt, om haar beschuldigingen over de levering van de Buk uit Rusland te ondersteunen. Het ministerie van Defensie toont een videoclip met een deel van het beeldmateriaal, waarbij inconsistenties worden benadrukt, waaruit blijkt dat de beelden waren gemanipuleerd om afbeeldingen van de Buk op een achtergrond te plaatsen die niet in het origineel was.
Het Russische leger daagt ook videobeelden uit die worden gebruikt door de in Engeland gevestigde groep Atlantic Council groep Bellingcat, die zichzelf een burgerjournalistiekorganisatie noemt, om haar beschuldigingen over de levering van de Buk uit Rusland te ondersteunen. Het ministerie van Defensie toont een videoclip met een deel van het beeldmateriaal, waarbij inconsistenties worden benadrukt, waaruit blijkt dat de beelden waren gemanipuleerd om afbeeldingen van de Buk op een achtergrond te plaatsen die niet in het origineel was.
Het Bellingcat-onderzoek was te zien in de laatste update door Nederlandse openbare aanklagers die betrokken waren bij het MH17-onderzoek, waardoor het Russische leger het in detail kon bestuderen.. Normaal bespreek je deze details in het/een onderzoeksteam, maar daar waren de Russen niet welkom. De Russische video toont een voorbeeld van hoe op dezelfde manier kan worden aangetoond dat een Abrams-tank gedragen kan worden door een aanhangwagen in de straten van Oekraïne.
et derde deel van de presentatie was wat de Russische functionarissen onderschepte communicatie van ‘Oekraïense functionarissen’ noemen, die in 2016 het risico van vliegen door beperkt luchtruim boven Oekraïne bespraken. Een spervuur van klachten is te horen o.a dat, “tenzij de beperkingen worden gerespecteerd, we verdomme weer een Maleisische Boeing neerschieten”. Volgens het Russische leger zijn deze ‘klachten’ afkomstig waren van kolonel Ruslan Grinchak, die in een brigade dient die verantwoordelijk is voor de radarcontrole van het Oekraïense luchtruim. Zijn eenheid volgde de MH17-vlucht in 2014, dus hij kan informatie hebben die niet publiekelijk beschikbaar is over de ramp.
Generaal Igor Konashenkov, die de briefing organiseerde, zei dat Oekraïne geen radargegevens van zijn stations aan de Nederlandse onderzoekers heeft verstrekt. Hij suggereerde ook dat archiefdocumenten van de Oekraïense eenheid, die de Buk-raket in 1986 ontving, nuttig zouden zijn voor het onderzoek, tenzij Kiev beweert dat ze niet langer beschikbaar zijn. Hij benadrukte dat er regels zijn die betekenen dat dergelijke documenten nog steeds in Oekraïne moeten worden opgeslagen.
Het Russische leger zei dat er geen bewijzen zijn waarbij de Oekraïense rebellen een werkende Buk van het Oekraïense leger hadden, En wees erop dat Oekraïense functionarissen in het openbaar ontkende dat zoiets ooit was gebeurd.
De vlucht MH17 van Malaysian Airlines werd op 17 juli 2014 neergeschoten boven Oost-Oekraïne en viel in het door rebellen bewoonde deel van het land. De crash eiste het leven van 283 passagiers en 15 bemanningsleden, de meesten van hen Nederlanders. Rusland kreeg de schuld van de westerse media in de eerste dagen na de tragedie, nog voordat er enig bewijsmateriaal ter plaatse was verzameld.
Het Joint Investigation Team, dat wordt geleid door Nederland, omvat Oekraïne, maar niet Rusland. Moskou gelooft dat het onderzoek bevooroordeeld is, en niet in staat is om al het nodige bewijsmateriaal van Oekraïne te verkrijgen en te vertrouwen op twijfelachtige bronnen, terwijl het bewijsmateriaal van Rusland negeert omdat niet past in de theorie die door Kiev en zijn buitenlandse sponsors wordt begunstigd. Nu ook uitgekomen is dat sinds 2012 de Nederlandse regering actief jihadists/terroristen steunt, wat kan je dan verwachten van het bevooroordeelde JIT onderzoek?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten