dinsdag 25 juli 2023

Acquirerend redacteur non-fictie

 Ik las net dit op LinkedIn:

Acquirerend redacteur non-fictie

Alfabet Uitgevers · Amsterdam (Hybrid)

radarpictogram

Actieve werving

Eenvoudig solliciteren

Eenvoudig solliciteren

Ik heb niet vaak gesolliciteerd, maar ik weet wel dat ik in deze tijd nooit een baan zou krijgen, zeker niet als 'Acquirerend redacteur non-fictie.'  Welk non-fictie figuur verzint zoiets?


Acquireren

1) Aanschaffen 2) Aanwerven 3) In bezit krijgen 4) Verkregen 5) Verkrijgen 6) Werven  


3 opmerkingen:

Anoniem zei

In de klassieke muziek schijnt er zoiets te zijn als een "zoekende compositie".
En wie zoekt weet nooit wat hij vind.
Behalve als iets erg gezocht is,
in de prerequisitieve zin dan.

Groetjes , Jacques Mistral, beroepstwijfelaar.

Anoniem zei

Het bedrijf Alfabet zoekt dus , andersgezegd , een "talent-scout" die zijn menselijke vondsten van actie-redactie voorziet.
Ik zou ook liever zien dat dit door gefingeerde mensen gedaan zou worden , maar puur commercieel gezien zou dat natuurlijk nul zoden aan de dijk zetten , en de vraag is bovendien in hoeverre een fictief mens daar zelf überhaupt iets mee op schiet. Met acquirerend redacteurschap dus.
We houden dit daarom in de gaten , en desnoods maak ik er werk van , mocht het uit de klauwen gaan lopen.
Bedankt dat U mij hierop attent gemaakt heeft.

Anoniem zei

Misschien heeft de werkgever , in een opwelling van ambivalentie , een functie-eis in zijn functie-omschrijving willen verpakken.
Namelijk dat de redacteur in spé een grote mate van wendbaarheid in "acquired taste" moet hebben , om zijn auteurs en daarmee Alfabet beter tot dienst te kunnen zijn.
Wij wensen Alfabet in ieder geval succes met het aspireren naar van een nieuwe acquirerende redacteur.