zondag 24 juni 2018

De Fascist in Max van Weezel

De banaliteit van het kwaad: voormalig Haagse politiek-verslaggever Max van Weezel vertelt de Volkskrant:

Ergens denk ik: je had ook wel met een kalasjnikov op een heuveltop mogen staan om ons de vijand van het lijf te houden. Er zit toch ook een Leon-de-Winterachtige Max in me, zo van: timmer erop los als ze met hun poten aan ons lijf of goed komen.
https://www.volkskrant.nl/cultuur-media/max-van-weezel-de-kabinetsrol-van-de-pvda-vind-ik-mesjogaas-knettergek-~bafda83cc/?utm_campaign=shared%20content&utm_medium=app&utm_source=link&utm_content=free

Nu hij gepensioneerd is durft Max eindelijk zijn fascistische opvattingen te ventileren. Vele jaren geleden wist ik al dat hij weinig democratische opvattingen bezat, getuige mijn analyse van zijn werk. Zie: http://stanvanhoucke.blogspot.com/search?q=max+van+weezel


Max van Weezel met zijn dochter Natascha van Weezel tijdens het 65ste Boekenbal in de Amsterdamse Stadsschouwburg.


Geen opmerkingen: