zaterdag 3 februari 2018

Een Begin?

https://www.assenstad.nl/112/1109-man-slaat-met-hakbijl-ramen-sociale-dienst-inEen man heeft donderdagavond de ramen van Werkplein Drentsche Aa in Assen met een hakbijl ingeslagen. Tijdens zijn actie was er in het gebouw nog één medewerkster aanwezig. Zij schakelde de politie in. https://www.assenstad.nl/112/1109-man-slaat-met-hakbijl-ramen-sociale-dienst-in In totaal zijn er vier ramen gesneuveld. Een raam lag in duizenden stukjes op de grond. Bouwbedrijf Klok heeft de ramen dichtgemaakt. Wat de exacte toedracht van de man is geweest, is niet bekend. Woordvoerder Marianne Lakeman van Werkplein Drentsche Aa bevestigt dat de man is aangehouden. Er wordt tegen de man aangifte gedaan.

Erik Smit

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoezo een begin? Een begin van wat? Wat bedoelt u?

Willem zei

Bij de belastingdienst kon je lang geleden nog je belastingaanslag aan het loket bespreken met een medewerker van de belastingdienst. Het loket was een kleine kamer, met een houten bureau waar aan de ene kant de medewerker van de belastingdienst zat, en aan wie je een vraag kon stellen, en aan de andere kant de burger zat die een vraag had over zijn aanslag.

Op een dag kwam een man bij de belastingdienst, een bekende 'moeilijke' man, die een medewerker wilde spreken. Die medewerker was mijn vader. Toen die man het loket binnenkwam sloeg hij witheet met een bijl in het houten loket.

Hoe dat afliep?

Met een kopje kofje voor de man en mijn vader, waarna ze rustig de aanslag hebben besproken.

Het bureau, waar nu een stukje hout uit geslagen was (5 cm), heeft nog jaren dienst gedaan als loket.

En voor mij is dat lang reden geweest om te denken dat mijn vader de meest spannende baan van de stad had.

Echt gebeurd.

Nu heb je zoiets naars als een belastingtelefoon, waar je als medewerker nooit meer met de burger een kopje kofje kunt drinken, en waar je wordt afgerekend op hoe snel (en dus niet hoe goed) je de burger van dienst kunt zijn.

Vroeger was het veel leuker bij de belastingdienst.

stan zei

op het stadhuis van amsterdam vernam ik dat ik tegenwoordig een klant ben, niet langer meer een burger. begrijpt u?

Sjuul van Dissel zei

Weer verkeerd gedaan. De video had een verslag van het inslaan van de ruiten moeten zijn. Nee beter nog, had een verslag van de mensonterende cliëntele van zo'n soos moeten zijn. CLIËNT is de steeds weer gebezigde titel voor een bijstandsgerechtigde, in de dikke van Dale gedefinieerd als een afhankelijke volgeling van een aanzienlijke Romein. In mijn geval waren het 46 ruiten in juni 2006 in Lelystad, en er is naar mij geluisterd, er is daarna veel in Lelystad veranderd. Degene met een goede advocaat kregen hun geleden schade door mensontering uitgekeerd en degene met een foute advocaat moet de schade aan ingeslagen ruiten betalen. De rechter zee dat ik m'n eigen ruiten hep ingegooid, en m'n advocaat zee dat ook. Cliëntele blijft cliëntele, van fascisten dan wel te verstaan. https://www.facebook.com/sjuul.vandissel

Anoniem zei

neen. ik begrijp het niet. in assen slaat een man ramen sociale dienst in met een bijl. in amsterdam op het stadhuis heeft u vernomen een klant te zijn en geen burger meer. exacte toedracht man voorval assen was niet bekend. u neemt aan dat deze burger in assen ramen insloeg omdat hij niet langer een burger is maar een klant?

Anoniem zei

Kan dit toch niet laten, hij moet dus ff ...:

“Met een kopje kofje voor de man en mijn vader, waarna ze rustig de aanslag hebben besproken.“ Welke aanslag? ����

Mvg, Arnoud

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...