woensdag 19 september 2012

De Nonsens van het Montessori Lyceum Amsterdam

De pro-Israel lobbyist Yoram Stein, die ook nog eens leraar filosofie is op het Montessori Lyceum Amsterdam, beweert het volgende:

'Welke emoties heersen in de Arabische, islamitische wereld? Ik zou denken – maar ik kan mij daarin zeer vergissen omdat ik deze landen daarvoor zelf niet genoeg ken en afga op wat ik er van anderen over gehoord heb - dat mensen in landen als Afghanistan, Pakistan, Irak, Iran, Syrië en Egypte bovenal geregeerd worden door angst.'

http://yoramstein.blogspot.nl/2012/07/de-clash-of-civilizations-of-wat-is.html#comment-form

Is dit filosofisch verantwoord? Ik ben geen filosoof maar wel iemand die rationeel probeert na te denken. Ik zou kort maar krachtig willen stellen dat een filosoof geen stelling kan opbouwen op een aanname waarin de filosoof zich  -- volgens eigen zeggen --  'zeer [kan] vergissen.' Wat Yoram Stein doet is nonsens. En die nonsens brengt hij over op de leerlingen van het Montessori Lyceum Amsterdam.

Geen opmerkingen:

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...