donderdag 20 juni 2019

Trump: Iran maakt grote fout

Trump: Iran maakt grote fout


WASHINGTON - De Amerikaanse president Donald Trump heeft het neerschieten van een Amerikaanse drone door Iran scherp veroordeeld. „Iran heeft een grote fout gemaakt”, schreef hij op Twitter. Later zei hij dat het misschien een vergissing van Iran was geweest. „Ik denk dat Iran waarschijnlijk een fout heeft gemaakt - ik kan me voorstellen dat het een generaal of iemand was die een fout heeft gemaakt bij het neerschieten van die drone”, zei Trump tijdens een ontmoeting met de Canadese premier Justin Trudeau.
Volgens Washington vloog de drone in het internationale luchtruim boven de Straat van Hormuz. De Iraanse Revolutionaire Garde claimde eerder een Amerikaanse ’spion-drone’ te hebben neergeschoten in de zuidelijke provincie Hormozgan. De VS verklaarden in reactie dat er geen onbemande toestellen van het Amerikaanse leger in Iran actief waren.

Geen opmerkingen:

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...