zondag 24 oktober 2010

Steven de Jong van de NRC 7

Steven de Jong, webredacteur van de NRC. 'Zelf ben ik er nog niet uit of ik rechts of links ben: ik jat van ieders ideologie wat, ik ben gewoon Steven. Daarop kan men mij aanvallen.'

Steven is een jongen in de categorie van dik hout maakt men planken, iemand wiens stijl geheel conform zijn gelaat is, blond en een tikje boers. Welnu, dit is zijn bijdrage aan een multicultureel debat in Nederland zoals de krant van Derk Sauer zich die voorstelt:


Straatterroristen

De proef op de som dan maar. Het publiek werd door De Bruijn uitgenodigd om in debat te gaan met een PVV-Kamerlid. Geen echte, maar één in de hoedanigheid van acteur Arjan Kindermans – absoluut geen fan van Wilders, maar wel bedreven in zijn retoriek. Stuk voor stuk sloeg de acteur zijn tegenstanders om de oren met ‘politieke elites die volkomen de weg kwijt zijn’ en hartenkreten uit zijn denkbeeldige mailbox.

Een man riep hem op nu eens een echte probleemanalyse te geven. Een schot voor open doel, zo bleek. “In de Gasperilaan te Utrecht is een bejaardentehuis, waar ouderen op de stoep worden lastiggevallen door straatterroristen op scootertjes, of eigenlijk moslimkolonisten. Nu staat er voor dat bejaardentehuis een hek. Dus in plaats van de intifada te bestrijden, worden ouderen opgesloten.” De man lachte het weg. Dit zijn toch geen echte problemen, wierp hij tegen. “Over vijftig jaar zijn de zeeën leeggevist en is de olie op. Maar u wilt investeren in futiele problemen.” De acteur maakte een voltreffer: “Dus u noemt het lastigvallen van bejaarden een futiliteit?! Het gaat hier om mensen die ons land hebben opgebouwd!”


http://weblogs.nrc.nl/expertdiscussies/wilders-benoemt-de-ellende-en-de-elite-staat-het-te-ontkennen/

1 opmerking:

Alphonse Scaf zei

Is voorkeur voor gezouten haring een ziekte, een waanidee of wat?

Die Steven is gewoon een heel domme jongen in mijn ogen, heeft er persoonlijk voor gezorgd dat de lat, zoals hij het noemt, bijzonder laag ligt bij dat forum. Tendentieus geformuleerde stukjes is nog het minste dat je hem kunt verwijten. Hij laat, die kleurloze ziel, zich in met regelrechte fascistische praktijken. Dat is het wat dergelijke lieden zo gevaarlijk maakt. Kijk maar eens in m'n blog: http://my.opera.com/Tibaert/blog/

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...