woensdag 5 oktober 2022

Heroinegeld Witgewassen in Nederlands Vastgoed dankzij Politici

 ONDERZOEK OFFSHORE-CONSTRUCTIES 

De afgelopen negen jaar is de waarde van Nederlands vastgoed in handen van zogenoemde offshore-vennootschappen opgelopen van 4 miljard naar 21,9 miljard euro, blijkt uit onderzoek van NRC en De Groene Amsterdammer. Bij de autoriteiten groeit de aandacht voor witwassen. Levert dit ook wat op?


Toen ik zes jaar geleden mijn collega's hierop attent maakte,  was niemand van mijn collega's geïnteresseerd. Sterker nog: ze meenden dat dit indianen-verhalen waren, en wel omdat ze niet beseften dat miljarden uit de heroïnehandel en wapenhandel wel ergens in geïnvesteerd moesten worden. Tja, en nu is het nieuws.

Geen opmerkingen:

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...