dinsdag 27 augustus 2019

911-Ommekeer: Brandweer NYFD: ‘nieuw onderzoek’!!


911-Ommekeer: Brandweer NYFD: ‘nieuw onderzoek’!!


xx

x

911-Ommekeer: Brandweer NYFD vraagt nieuw onderzoek!!

2019 © WantToKnow.nl/be
x
Op 24 juli jl. werd er historie geschreven in New York. In relatie tot de omgekomen brandweerlieden bij de gevolgen van de aanslagen op het World Trade Center-complex, op 11 september 2001, werd UNANIEM een resolutie aangenomen door de 6 brandweercommandanten van de Franklin Square & Munson District. De roep om een nieuw onderzoek naar de daders van de aanslagen, werd ingediend door commandant Christopher Gioia. Zij vragen in deze resolutie om een nieuw onderzoek naar de achtergronden van deze tragische gebeurtenis, die zich die dag ontvouwde. De motivatie van deze resolutie is het

‘OVERWELDIGENDE BEWIJS DAT VOORAF GEPLAATSTE EXPLOSIEVEN 

DE VERNIETIGING VAN DE 3 (!!) WTC-GEBOUWEN HEBBEN VEROORZAAKT’…

Deze 6 brandweercommandanten van het Franklin Square and Munson Fire District beheren een brandweerkorps, dat bestaat uit een vrijwillig brandweerteam, dat een gebied van 30.000 burgers bestrijkt, even buiten de wijk Queens in New York. De mannen en vrouwen van dit korps zijn het eerste juridische overheidslichaam dat officieel steun vraagt én toezegt aan een nieuw onderzoek naar de gebeurtenissen van 911, 11 september 2001. Het nieuws leidde tot vreugde bij de officiële vereniging AE911-Truth, de architecten- en ingenieursorganisatie, die al vaak duidelijk heeft gemaakt, dat de officiële theorie van de instorting van de WTC-gebouwen (1,2 en 7) niet gegaan KAN ZIJN, volgens de officiële versie.
In het interview dat je op deze YouTube kunt beluisteren, wordt één van de brandweerchefs van dit district, Christopher Gioia, geïnterviewd door Andrew (Andy) Steele voor zijn programma ‘9/11 Free Fall’ (HIER) Goia is de chef van dit brandweerdistrict, dat werd opgeroepen om mannen en materieel te leveren, tijdens de branden in de WTC-torens #1 en #2. Deze inzet ging uiteindelijk ten koste van 3 teamleden van deze kazerne, Robert Evans, Michael Kiefer en Thomas Hetzel; zij gaven hun leven in de stijd om zoveel mogelijk mensen het leven te redden bij de catastrofale branden in de Twin Towers.

Enkele vertaalde delen van het interview:

Steele: Voordat we bij het grote nieuws komen, waar iedereen het over heeft in alle alternatieve media, willen we je een beetje leren kennen, dus vertel ons eerst over jezelf en je carrière.
11 September 2001, de eerste officiële dode is Ds. Mychal F. Judge, kapelaan van de New York City Fire Department. Hij stierf die dinsdag door een hagel van vallend puin, nabij het WTC. Hij werd 68 jaar.
Gioia: Nou, laten we eens kijken. Ik werk op dit moment in de bouwsector. De Franklin Square Fire Department is een vrijwillige brandweer en het korps is samengesteld uit mensen van alle gangen en standen. Ik ben in Franklin Square gestationeerd geweest, denk ik, voor het grootste deel van mijn leven. Ik groeide op, misschien een blok van de brandweerkazerne vandaan. Ik groeide op, op de stoeprand zittend en oplettend op de brandvrachtwagens die voorbij zouden gaan. Ik wilde altijd al brandweerman zijn.
Ondertussen had ik de middelbare school afgerond en was ik bij het Korps Mariniers gaan werken. Toen ik daaruit kwam, keerde ik terug naar NewYork en wilde ik mijn dienstverband voortzetten, omdat de brandweer een para-militaire organisatie is, dus ging ik bij deze plaatselijke brandweer werken. Ik werk nu al 32 jaar bij dit korps. Ik maakte promotie door de gelederen, van luitenant op naar kapitein. Ik ging vervolgens door tot hoofdchef. We hebben drie hoofden, een tweede assistent, een eerste assistent, en dan word je hoofd van de afdeling. Dat zijn termijnen van twee jaar.
Toen gingen er enkele jaren voorbij. We hebben ook het brandweerkorps, dat bestaat uit vijf brandweercommissarissen, die verantwoordelijk zijn voor de gebouwen en het terrein, het onderhoud van de uitrusting, de uniformen en dergelijke. Het is vrij veel, het is administratief, en je betaalt de rekeningen, maar het is een gekozen positie, en je moet een petitie indienen en je moet je kandidaat stellen. En er zijn andere mensen daarbuiten die je moet tegenkomen, dus je moet eigenlijk campagne voeren. Het is overheidsgeld, alles moet dus volgens de staatswet worden gedaan. Alles moet in stemming worden gebracht, en er is beleid en procedures, en alles moet aan de orde van de dag zijn en boven tafel liggen.
We worden gecontroleerd door de staat. We hebben onze eigen interne controleurs. Elke cent wordt verantwoord en we hebben hier een strak beleid. Ik ben nu ongeveer drie jaar commissaris, denk ik. Het zijn vijfjarige termijnen, dus ik ben waarschijnlijk ongeveer halverwege. Je verliest de tijd uit het oog. Als je ouder wordt, heb je de neiging om de dingen een beetje te vervagen.
Steele: Je bent je er duidelijk van bewust hoe belangrijk het is, de gestorven jongens te herdenken. Nogmaals, jullie zijn het eerste overheidsorgaan in het land, dat een dergelijke resolutie heeft ingediend en aangenomen. Zijn de andere commissarissen in binnen het bestuur van dit orgaan zich bewust van de historische betekenis van deze resolutie?
Gioia: Ik denk dat ze zich pas na afloop van de resolutie écht bewust zijn geworden van de volledige impact van wat we hebben gedaan. Ze wisten dat het belangrijk was, omdat ik het hen zo uitdrukkelijk heb verteld. Alles is transparant bij de brandweerkazerne; één commissaris doet niets zonder de andere commissarissen…. We werken niet zelfstandig, en we hebben wel een stadsdeelraad, die toezicht houdt op alles wat we doen, en ze begeleiden ons, en ze geven juridisch advies over alles. De resolutie was opgesteld. De commissarissen, wij allemaal, hadden de kans om er naar te kijken. Het werd geleid door een raadsman om ervoor te zorgen dat de puntjes op de I’s werden gezet en dat het op een legale manier werd gepresenteerd.
Of ze nu wel of niet wisten wat de volledige impact van de resolutie zou zijn, ik denk niet dat iemand van ons dat had; we hadden een beperkte focus en dat was alleen om de resolutie te steunen…. Het werd heel snel groot, en ik denk dat dat iedereen, inclusief ikzelf, verraste. Ze wisten dat het een impact zou hebben, maar ik denk niet dat we ons allemaal bewust waren van de grootte van de impact die het zou gaan hebben.
Het is voor mij heel zeker, dat er mensen zijn een nieuw onderzoek niet zouden omhelzen, zodat wij de waarheid boven water krijgen, en we bewijsmateriaal kunnen bekijken dat niet is bekeken door de onderzoekscommissie. Het Congres heeft een resolutie aangenomen, waarin het verplicht is gesteld, dat zij (FBI) dit bewijsmateriaal moet tonen. Het Congres heeft door een aangenomen wet verplicht gesteld, dat de VS-procureur deze informatie aan een Grand Jury moet voorleggen.
Dat is de rechtsstaat, en dat is waar het in dit land om draait; dat is wat dit land maakt tot wat het is. Dat is wat dit land onderscheidt van andere landen in de wereld, dat we respect hebben voor de openbare orde. Er is de rechtsstaat en die is geschonden, op grove wijze geschonden. Wij moeten daar op ingaan, want als we niet terugkeren naar de rechtsstaat, dan zal dit land, de idealen, alles waar dit land op gebouwd is, een enorme klap krijgen. Weet u wat? Ik denk niet dat we het gaan laten gebeuren; ik weet verdomd zeker dat ik dat niet ga laten gebeuren.
Andy Steele: Dat zijn krachtige woorden, en ik weet dat er andere brandweerlieden zijn, overal in Amerika, die lucht hebben gekregen van wat er in het Franklin Square en Munson Fire District is gebeurd, en misschien zelfs naar dit interview luisteren of gaan luisteren, om de man te ontmoeten die deze resolutie heeft voorgesteld. Ze kunnen geïnspireerd zijn, maar ze kunnen zich om verschillende redenen terughoudend gaan opstellen. Ze kunnen natuurlijk hetzelfde ding in hun branddistricten doen. Misschien dat andere brandbestrijdingscommissarissen met dat gezag dit willen gaan doen; wat zou u tegen hen zeggen, als ze dit overwegen? Wat zou u tegen hen zeggen, in termen van waarom het zo belangrijk is, en waarom zij de zelfde actie zouden moeten nastreven die uw district deed?
Gioia: Andrew, ik zou het volgende willen zeggen tegen andere brandweerlieden, tegen de politieagenten, tegen iedereen, tegen elke andere persoon daarbuiten, tegen elke Amerikaan,. Weet je wat? We zijn allemaal Amerikanen en we geloven in de idealen die ons land groot maken. Er komt een punt in ieders leven wanneer je een standpunt moet innemen, en dat is echt moeilijk om te doen voor mensen. Je neemt een beslissing die, weet je wat? Je gaat ergens voor opkomen.
Veel mensen praten luid en andere mensen, die praten gewoon…. Dat is het. Ze praten alleen maar, en ze handelen niet écht, en ondersteunen het niet met acties. Maar het is vooral de taak van de brandweer; wij hebben nu die extra stap gezet; een extra stap. We zijn daarbuiten bezig om levens te beschermen en eigendommen te redden, en we staan op de voorgrond van dit alles.
Ik zou tegen iedereen die in dit land gelooft zeggen dat het tijd is om een standpunt in te nemen, omdat er 3.000 mensen zijn vermoord, en je kunt dit niet laten gaan. Je gaat het niet laten gaan, want als ze 3000 mensen gaan vermoorden, wat gaan ze dan vervolgens doen? Ik ga mijn kinderen niet in gevaar brengen en ik ben niet blij met hoe het land op deze donkere weg is geleid; we moeten weer op het goede spoor komen, en het is aan de mensen in dit land, de goede mensen.
Amerikanen vóór mij, waren ook niet bang om op te komen voor dátgene waar ze in geloofden. We zijn zo in elkaar geslagen dat we, weet je wat? Je bent bang om te spreken, want, God verhoede het, ze gaan zeggen: “O, je bent een hater,” of, “Je bent een racist,” of, “Je bent een waarnemer,” of iets dergelijks. Weet je wat? Ik ben niet bang om naar buiten te komen en mijn mening te geven. Weet je, je spreekt intelligent, en je spreekt gewapend met de feiten, maar weet je wat? Je moet spreken.
‘Om het kwaad te laten zegevieren,
dienen goede mensen niets te doen.’
Mensen moeten hier echt een standpunt over innemen, want als we dat niet doen, als we dat niet doen, dan gaat er iets anders, nog heftiger gebeuren, omdat het dit soort dingen dat alleen maar in de hand werkt. Ik denk aan dit citaat, dat zegt: ‘Om het kwaad te laten zegevieren, dienen goede mensen niets te doen.’ Dat is zo waar, dus het hangt af van de persoon. Ik zou alleen maar mensen aanmoedigen om te luisteren, als je hier een sterk gevoel over hebt, doe er dan iets aan. Ga daar niet zitten en sta op en doe er iets aan, want er zijn veel mensen die je zullen helpen, die dit zullen omarmen. Zoals je al zei, er is een beweging gaande van mensen die, om welke reden dan ook, gewoon de leugens niet geloven die ons verteld zijn.
Hoe meer je ernaar kijkt, hoe meer je de waarheid ziet. Ik vertel het mensen, luister. Ik ga je niet vertellen hoe je moet denken, oké? Ik ga je niet op de een of andere manier vertellen over wat er op 9/11 is gebeurd. Dat dien je zelf te doen, je kijkt ernaar, je onderzoekt het. Je komt tot je eigen conclusies, oké? Dan, misschien een paar maanden of een jaar later, kunnen we elkaar weer ontmoeten, en dan kunnen we erover praten, en kijken of je positie is veranderd. We moeten ons achter het onderzoek scharen. De mensen moeten hier achter gaan staan, het onderzoek op gang brengen en de raderen van Justitie hun werk laten doen.
We laten onze broeders niet achter; we laten deze mensen niet achter. Dit waren Amerikanen, brandweerlieden, agenten, EMS, en het waren gewoon gewone mensen die die dag hun werk deden. We laten ze niet achter; we vergeten ze niet en ze verdienen gerechtigheid, en we gaan zien dat gerechtigheid zal worden gedaan.
Steele: Ja, dat zijn we, door inspanningen zoals die van u, door inspanningen zoals die van organisaties als ‘AE911Truth’ en het ‘Lawyers’ Committee for 9/11 Inquiry’. Niemand zal worden achtergelaten, vooral de slachtoffers niet, voor wie we dit werk eigenlijk doen, het streven naar gerechtigheid. Christopher Gioia, ik wil je bedanken voor wat je daar in je district bent begonnen en wat ik denk dat in de rest van Amerika en de rest van de wereld is begonnen. Natuurlijk, heel erg bedankt voor je komst op 9/11 Free Fall vandaag.
Gioia: Oké, heel erg bedankt, Mr. Steele.

* * *

https://www.wanttoknow.nl/politiek/9-11/911-ommekeer-brandweer-nyfd-nieuw-onderzoek/

Geen opmerkingen: