dinsdag 2 mei 2006

Thom Meens

Bou Berkenbosch wees me op het volgende: 'Deze week gaat de discussie op Zapruder niet langer over 11 september, maar over DU. http://www.vkmag.com/zapruder/ Op deze site las ik een reactie op een stukje van de Volkskrant-ombudsman, waarin hij ondermeer schreef: 'Nog één keer 11 september. Eerst maar een excuus aan de lezers die ik min of meer had beloofd deze week te schrijven over de Volkskrant als spreekbuis voor de VVD (of niet): mijn stuk over de vele waarheden rond 11 september heeft zo veel reacties losgemaakt, dat ik er niet omheen kan daar nogmaals aandacht aan te besteden. De honderden reacties komen overigens voor het overgrote deel van gelovers in de complottheoriën die rond 11 september de ronde doen.' Vervolgens stelt de ombudsman Thom Meens 'niet tot de gelovers' te behoren. Zie: http://www.volkskrantblog.nl/bericht/47600 En dat laatste is een wonderlijke veronderstelling, die men wel meer aantreft bij mensen die er blind van uitgaan de nuchterheid zelve te zijn. Ik heb hem dan ook geschreven: 'geachte heer meens. ook u gelooft in een complot, alleen dat is de officiele versie van de werkelijkheid, namelijk dat een groep van negentien arabieren, van wie enkelen later nog bleken te leven, zonder veel ervaring vier vliegtuigen hebben gekaapt en vervolgens drie ervan in grote gebouwen hebben gevlogen, met een vakmanschap die volgens piloten adembenemend is. het staat u vrij in dat complot te geloven, maar ook dat complot is alles behalve geloofwaardig voor een onafhankelijke journalist.de vraag is dan ook waarom u de ene complottheorie wel accepteert en de andere afwijst.u zult daar ongetwijfeld goede redenen voor hebben, maar misschien kunt u die wereldkundig maken.
vriendelijke groet
stan van houcke.' Ik ben benieuwd of ik een antwoord krijg.

1 opmerking:

stan zei

hallo john
ik weet dat die foto de achterkant is, de voorkant heb ik al een keertje afgedrukt, vandaar. bovendien was aan de voorkant geen stukje te zien van de vleugels of van de grote duizenden kilo's zware motoren. daarnaast zaten op de eerste verdieping boven het gat de ruiten er nog in, met zo'n knal zou je toch mogen verwachten dat de ruiten, een paar meter erboven, kapot zouden zijn. bedankt voor de sites, ze zijn interessant, maar er blijven talloze vragen over.
groeten
stan

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...