donderdag 15 juli 2010

Daphne Meijer 32

Daphne heeft een nieuwe reactie op uw bericht "Daphne Meijer 31" achtergelaten: 

Stan, zullen we eens in het openbaar debatteren? Dan kan ik reageren op wat jij over mij zegt, kan ik iets over jouw standpunten en motieven zeggen, en komen we misschien een stap verder. Ik vermoed dat ik niet de enige ben die in de door jou geschetste 'meta-positie' verkeert. Het is een dilemma dat natuurlijk niet nieuw is, en waar vele joden een vorm voor proberen te vinden. The Magnes Zionist zit in Jeruzalem, dus dat is wellicht te hoog gegrepen, maar misschien zou Abu Pessoptimist mee kunnen debatteren?

Ik zie via de pingback wanneer je naar iets van me linkt. Dat is uiteraard okee. Ik zou het leuk vinden wanneer je de volgende keer ook een berichtje achterlaat, met een link of zo, zodat de lezers van mijn blog kunnen zien hoe jij verder borduurt op wat ik schrijf. 

@ AdR: Dat is de makke van blogs. Je moet je eigen eindredacteur zijn. Je bent van harte uitgenodigd om correcties voor te stellen. 

@ anzi Speer und Er? Ken ik niet. Kennen wij elkaar? Want kennelijk denk je wel aan me. 





Daphne,


Ga je gang. Mijn weblog is 'openbaar', toegankelijk voor iedereen. Geschreven tekst is daarbij veel beter dan gesproken woord, omdat je langer kunt nadenken over een antwoord. Ik zit op dit moment voor enkele maanden in de VS om mensen te interviewen, dus ik kan niet elke dag reageren, maar ik stel voor: begin te discussieren met me.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Deze draad ga ik met veel plezier volgen!

Als de discussie begint ...

VII

Agenzia modelle milano zei

Awesome werk dat u hebt gedaan. Bedankt voor het delen met jullie.

Sonja zei

Goed nieuws: EDO-smashers vrij

Geschreven door Kees woensdag, 14 juli 2010 11:44

Zeven antimilitaristen in Groot-Brittannië die in januari 2009 een wapenfabriek binnengedrongen waren en binnen de boel korte en klein hadden geslagen, zijn door de rechter vrijgesproken omdat ze hadden gehandeld om oorlogsmisdaden (van Israël tegen de Palestijnen) te voorkomen.

Ze waren tot hun besluit gekomen nadat ze hadden gezien hoe Israël een offensief gelanceerd had tegen de bevolking van Gaza. De betreffende wapenfabriek, EDO in Brighton, sinds 2007 onderdeel van ITT, levert een deel van de wapens die het Israëlische leger gebruikt. De activisten hadden het motto van de lokale campagne tegen de wapenfabriek, "Smash EDO" vervolgens nogal letterlijk genomen.

Rechter George Bathurst-Norman hield de jury voor dat  "you may well think that hell on earth would not be an understatement of what the Gazans suffered in that time". Twee andere verdachten moesten later nog voorkomen en werden door de rechter ook vrijgesproken.

Zie ook de Guardian: Jury clears activists who broke into Brighton arms factory
Five found not guilty after arguing they were seeking to prevent Israeli war crimes in Gaza

The five admitted they had broken in and sabotaged the factory, but argued they were legally justified in doing so.

Natuurlijk weer niet te lezen in onze zelfbenoemde "kwaliteitskranten".

Anoniem zei

Komt de aangevraagde openbare discussie nog op gang?

*denkt aan Daphne Meijer*

VII

stan zei

vanuit the lost coast in noord-californie blijf ik rustig afwachten.
stan

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...